طرح توجیهی مرکز نگهداری کودکان 

شرکت شاهپر به عنوان یک شرکت نوپا (استارتاپ) و قصد داشت تا بر اساس یک طرح توجیهی Bussins Plan  منطقی و حرفه‌ای به عنوان تامین کننده خدمات مهدکودک و نگهداری از کودک در شهرک غرب تهران شروع به کار نماید. شرکت شاهپر در زمان دریافت خدمات نوشتن این بیزینس پلن ، از ما خدمات مشاوره بر حضور پررنگ و قوی در بازار را نیز داشت. مشاورین ما بعد از بررسی بازار ، مشاورهای گوناگونی در خصوص بازاریابی  و تبلیغات به این شرکت ارائه نمود. سند بازاریابی این شرکت را نیز برای ۵ سال آینده تدوین نموده است. این مرکز نگهداری از کودکان، دارای امکانات کافی برای مراقبت از کوکان ۳ ماه تا ۶ ساله است. خدمات این مرکز بسیار مطمئن و با کیفیت است و والدین می‌توانند با خیال راحت  فرزندان خود را به این مرکز بسپارند.

طرح کسب و کاری تجاری مرکز نگهداری کودکان

 

طرح کسب و کاری تجاری مرکز نگهداری کودکان

بازار ارائه خدمات نگهداری از کودک در تهران ، بازاری بسیار رقابتی است. این شرکت برای مهدکودک خود تجهیزات و وسایل کافی را فراهم نموده است تا بتواند از حدود ۱۰۰ کودک مراقبت نماید. این نوع از خدمات با این روش از ارائه خدمات سرگرمی و آموزش، تاکنون در ایران وجود نداشته است.

استراتژی مدیران مهدکودک

استراتژی این شرکت بر کاهش قیمت تا حدود ۱۰% پایین‌تر از قیمت رقبا و همچنین به‌روزرسانی دائم تجهیزات مهم کودک است. این مهدکودک فرایند آموزش کارکنانش را در برنامه همیشگی خود دارد.

مشتریان مهدکودک

شرکت شاهپر بر دو دسته مشتری تمرکز خواهد نمود:

  1.  زوج‌هایی که تمام‌وقت کار می‌نمایند ( در حدود ۸۰% مشتریان را تشکیل می‌دهند)
  2.  زوج‌هایی که به هر علت برای دوره زمانی مختلف، نیاز به محلی برای نگهداری کودک خویش دارند.

 

عناصر موفقیت مهدکودک

  1. شهرت مدیران مجموعه
  2. کیفیت ارائه خدمات
  3. قیمت‌گذاری رقابتی
  4. ساعات پذیرش منعطف

 

خدمات مهدکودک

خدمات مهدکودک به دو دسته تقسیم می‌گردد.

۱- خدمات نگهداری

  • محافظت از کودک و تغذیه کودک

۲- خدمات آموزشی

  • آموزش زبان فارسی و انگلیسی به کودکان ، حروف ، اشکال ، رنگ‌ها و مقررات راهنمایی و رانندگی. گل‌کاری ، نقاشی ، کامپیوتر ،  اتصال تجهیزات الکترونیکی ، شناخت حیوانات