۴٫۹ (۹۸٫۷۵%) ۱۶ votes

طرح توجیهی ارزان یا طرح توجیهی آماده !؟ 

تمام کارآفریننان و متخصصین حوزه کسب‌وکار بر یک چیز هم عقیده هستند : اهمیت داشتن یک طرح کسب‌وکار تجاری ( طرح توجیهی ) یا بیزینس پلن Business Plan . اما هنوز هستند بسیاری از سازمان‌هایی که بدون داشتن بیزینس پلن وارد بازار کسب‌وکار رقابت می‌شوند.  چرا ؟

در طی چندین سال کار بر تهیه و تدوین طرح توجیهی و گفتگوی تلفنی و یا رودررو با چند صد کارفرما به دلایل و یا بهانه‌های آنان پی برده ام . همه این مدیران میدانند که باید برنامه داشت اما برخی چیزهایی که ذهنشان است، بر خردشان تاثیر می‌گذارد.  ازآنجایی‌که اغلب انسان به دنبال راحت‌ترین راه برای رسیدن به موفقیت میروند ، همین راهکارهای به‌اصطلاح راحت، آنان را از داشتن یک برنامه واقعی بازمی‌دارد .

بیزینس پلن ارزان قیمت یا دانلود رایگان طرح توجیهی بیزینس پلن آماده

اغلب مدیران به دنبال “طرح توجیهی ارزان و سریع” یا “طرح توجیهی آماده”  می‌گردند .

 

روش کار این مدیران اینگونه است :

مرحله ۱ : جستجو در گوگل با این کلمات کلیدی :

طرح توجیهی ارزان – طرح توجیهی ارزان – دانلود رایگان طرح توجیهی – دانلود رایگان بیزینس پلن – دانلود بیزینس پلن آماده

مرحله ۲ : دانلود یک طرح توجیهی آماده :

اگر بتوانند به رایگان طرح توجیهی را دانلود کنند ، که خوشحال می‌شوند و فکر می‌کنند که بلیطشان برنده‌شده است . اما پس از دانلود متوجه می‌شوند که از آن سردر نمی‌آورند . به سراغ دختر برادر و یا داماد و یا باجناقی رفته و از آن‌ها می‌خواهند که این بیزنس پلن را بر اساس کار آنها تغییر دهد ، آن فرد بعد از چند روز به این کارفرما میگوید که کار من نیست. خلاصه اینکه این مدیر عزیز دوباره به سراغ اینترنت میرود .

 

مرحله ۳ : پیدا نمودن ارزان ترین مرکز تهیه طرح توجیهی :

در این مرحله اول با تماس با شرکتهای معتبر شروع میکند و بعد می‌بیند که کاملا حیف است که پول برای سندتجاری سازمان خود دهد . در نهایت شماره تلفن‌های برخی مغازه‌های میدان انقلاب را پیدا مینماید ( مغازه‌ای فروش کتاب‌های دسته دوم ، تهیه پایان نامه و پروپوزال ، تایپ و تکثیر …. ) . این دوستان عزیز نیز به وی پیشنهاد می‌دهند که با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای وی در مدت ۳ روز یک طرح توجیهی فراهم آورند.

 

مرحله ۴ : دریافت سند بیزنس پلن حرفه‌ای :

پسری ۲۰ ساله ای در آن سوی خط تلفن است (شاید دیپلم هم ندارد) به وی اطمینان می‌دهد که کارشناسان مجموعه‌اش با دقت فراوان این سند را تهیه و به قول معروف ، مولای درزش نمی‌رود !

 

مرحله ۵ : ارائه سند طرح توجیهی به مخاطب :

  1. فرض که این طرح توجیهی ارزان برای جذب شریک (سرمایه گذار) باشد  »»   نتیجه : مخاطب ، سند را پاره کرد و جلسه را ترک میکند

  2. فرض که طرح توجیهی ازران برای توجیه طرح برای دریافت وام باشد  »»   نتیجه : رئیس شعبه وی را از شعبه بیرون می اندازد.

  3. فرض که طرح توجیهی ازران برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری باشد  »»  نتیجه : آفیسر ، پرونده ویزا را رد کرده و چند هزار یورو از بین میرود.

  4. فرض که طرح توجیهی ازران برای مدیریت کارهای آتی تهیه شده است  »»  نتیجه : یک سرنوشت نامعلوم !

 

طرح توجیهی ارزان‌ قیمت  یا طرح توجیهی آماده چه مشکلی دارد ؟

کارفرمای محترم به خاطر واژه “ارزانی” و ” طرح توجیهی ارزان‌ قیمت ” یا ” طرح توجیهی آماده ” به چاه طمع افتاده است و زندگی ، کار و سرمایه خود را به فردی در خیابان انقلاب سپرده است . آن فرد نیز با استفاده از تکنیک “کپی و پیست ” ، داده های آماری را در چند ساعت ایجاد و تحلیل نموده و به یک خروجی ارزشمند و کاملا بکر در گوشه از یک مغازه در اطراف خیابان انقلاب دست‌یافته است.

جالب اینجاست که طرح مذکور مثلا در حوزه سرمایه‌گذاری یک شرکت آلمانی بر تولید برق خورشیدی در کویر لوت بوده ، و این متخصص ۲۰ ساله بدون خروج از مغازه و در مدت ۳ ساعت ، توانسته به طرح توجیهی برای سرمایه‌گذاری به مبلغ ۶ میلیون دلار در مدت ۵ سال دست پیدا نماید.

مدیران باید فواید یک بیزینس پلن را درک نمایند تا علت تدوین آن را دریابند.  نظر شما چیست ؟ آیا سند بیزپلن ارزان قیمت خوب است ؟

مطالب مرتبط