سرمایه‌گذار فرشته – انجل Angle – کیست؟

روش پیدا کردن سرمایه گذار فرشته (انجل) در خارج از ایران Angel Investor

نحوه پیدا کردن سرمایه گذار – روش های رایج برای یافتن سرمایه گذار – انجل Angel  پایه و اساس فعالیت جذب سرمایه توسط هر است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

در مطلب حاضر نحوه پیدا کردن یک سرمایه گذار انجل را توضیح خواهیم داد. اول این واژه را تشریح می‌نماییم.

سرمایه گذار انجل یا فرشته سرمایه گذار کیست ؟

یک سرمایه گذار انجل Angel Investor ( یا سروش سرمایه گذار )  فردی است که در یک کسب و کار پر خطر جدید یا کوچک می‌کند، برای یک استارت آپ یا توسعه آن سرمایه فراهم می کند.

سرمایه گذاران انجل عموما افرادی هستند که مقداری پول نقد اضافی در اختیار دارند و به دنبال نرخ بالاتری از بازدهی نسبت به آنچه در سرمایه گذاری های سنتی به دست می آید هستند.

یک سرمایه گذار انجل عموما به دنبال سودی 25 درصد یا بیشتر است.

سند کسب‌ و کار (بیزنس پلن )

نحوه پیدا کردن یک سرمایه‌ گذار انجل

روش پیدا کردن سرمایه گذار انجل ؟

یک سرمایه گذاری انجل شکلی از تامین مالی در ازاء سهام می باشد – سرمایه گذار در مقابل گرفتن بخشی از سهام شرکت تامین مالی انجام می دهد.

تامین مالی در ازاء سهام معمولا در کسب و کارهایی که استقرار نیافته اند و جریان نقدینگی یا وثیقه کافی برای گرفتن از موسسات مالی را ندارند مورد استفاده قرار می گیرد.

سرمایه گذاران انجل خلاء موجود بین تامین مالی مقیاس کوچک ارائه شده توسط خانواده و دوستان و سرمایه گذاران سرمایه گذاری های پر خطر را پر می کنند.

جذب کردن سرمایه گذار انجل همیشه کار آسانی نیست، اما می توان کارهایی در این خصوص انجام داد.

نخست، این موضوع را مد نظر قرار دهید که آیا سرمایه گذاری انجل حقیقتا برای شما و کسب و کارتان خوب است.

ما میخواهیم به شما نحوه پیدا کردن یک سرمایه گذار انجل را دهیم.

مزیت ها و معایب سرمایه گذار انجل برای مالکان کسب و کار

مزیت اصلی آن است که تامین مالی از سوی سرمایه گذاران انجل خیلی کم ریسک تر از تامین مالی از طریق بدهی مالی مانند وام می باشد.

بر خلاف وام، سرمایه تامین شده نباید در صورت شکست کسب و کار باز پرداخت شود.

بیشتر سرمایه گذاران انجل کسب و کار را درک می کنند و یک دیدگاه بلند مدت نسبت به آن دارند.

همچنین، یک سرمایه گذار انجل اغلب به دنبال یک فرصت شخصی و نیز یک سرمایه گذاری شخصی است. همین جذابیت نحوه سرمایه گذاری انجل است که همه به دنبال آنها هستند.

عیب اصلی استفاده از سرمایه گذاران انجل از دست رفتن کنترل کامل به عنوان یک شریک کسب و کار می‌باشد.

سرمایه گذار انجل شما می تواند در مورد نحوه اداره کسب و کار حرف خودش را داشته باشد و همچنین بخشی از سود کسب و کار را دریافت خواهد کرد زمانی که کسب و کار فروخته شد.

با تامین مالی از طریق بدهی، موسسه ای که به شما وام داده است کنترلی بر اداره شرکت شما نخواهد داشت و سهمی از سود شما نخواهد برد.

منابع معمول سرمایه گذاران انجل

سرمایه گذار انجل یک اصطلاح تا حدودی کلی است و شما در واقع می توانید این نوع سرمایه گذار را به اشکال مختلفی بیابید. سرمایه گذار انجل معمولا از طرق زیر یافت می‌شود:

  • خانواده و دوستان: این معمول ترین منبع تامین مالی استارت آپ هایی است که علاقه مند به یافتن پول برای کسب و کار خود هستند و برای بسیاری از استارت آپ ها هم تنها گزینه موجود است. با توجه به نرخ بالای شکست کسب و کارهای جدید، این کار به لحاظ تاثیر احتمالی بر روابط خانواده/دوستان بسیار پر خطر است اگر کسب و کار به موفقیت نرسد. صادق بودن در مورد ریسک شکست استارت آپ از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • افراد پولدار: یک منبع خوب دیگر افرادی است که کسب و کار موفقی دارند، پزشکان، وکلا، و دیگرانی که ارزش خالص بالایی دارند و تمایل دارند تا (معمولا) 500.000 دلار در ازاء سهام سرمایه گذاری کنند. اغلب این کار از طریق دهان به دهان و از طریق همکاران یا انجمن هایی از قبیل اتاق تجارت محلی انجام می گیرد.
  • گروه ها: انجلز به طور فزاینده ای به عنوان بخشی از یک سندیکا (یک گروه از سرمایه گذاران انجل) عمل می کنند که سطح سرمایه گذاری بالقوه شان نیز بر همین اساس افزایش پیدا می کند. سرمایه گذاران در تامین مالی سندیکا شرکت می کنند و یک تیم حرفه ای مدیریت سندیکا سرمایه گذاری ها را انتخاب می کند.
  • تامین مالی جمعی: یک شکل از گروه سرمایه گذاری آنلاین است. تامین مالی جمعی شامل جمع کردن سرمایه با داشتن گروه بزرگی از افراد می باشد که مبالغی تا 1.000 دلار سرمایه گذاری می کنند.

بیزینس پلن برای جذب سرمایه گذار انجل

برای هر فردی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارد و به نحوه پیدا کردن یک سرمایه‌ انجل فکر می کند مهم است که در آنچه این سرمایه گذار در کنار پول خود وارد کسب و کار می کند کاملا روشن باشد، مثلا در مورد تخصص فرد در فعالیت های تجاری مدنظر یا دسترسی به تامین کنندگان مناسب.

همچنین نیاز است که این موضوع را به درستی درک نمایید که نحوه کار کردن با یک سرمایه گذار انجل چگونه خواهد بود زیرا این فرد می تواند ایده های متعارض خود در مورد نحوه اداره کردن کسب و کار را داشته باشد.

همچنین مهم است که یک Business Plan وجود داشته باشد. به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما به یک طرح کسب و کار جامع نیاز خواهید داشت تا  بتوانید کمک مالی وام دهندگان یا سرمایه گذاران را جلب کنید.

فراموش نکنید :  یک ایده تجاری خوب بدون یک بیزینس پلن جامع و استاندارد با چیزی جز شکست روبرو نمی‌شود.

یک انجل از سراسر جهان روزانه هزاران ایمیل دریافت می‌نماید.

فردی که ایده خوب و طرح توجیهی جامع و مورد نتواند ارائه دهد به هیچ عنوان شانس جلب نظر او را نخواهد داشت.

اگر هنوز هم در مورد نحوه پیدا کردن یک سرمایه گذار انجل سوال و ابهامی دارید می توانید از مشاوره جذب سرمایه گذار ما استفاده کنید.

 

مقاله  پیشنهادی :   چرا 90% شرکتهای استارتاپ های در 5 سال اول با شکست روبرو میشوند

5/5 - (5 امتیاز)
4 دیدگاه در سرمایه‌گذار فرشته کیست؟ پیدا کردن سرمایه گذار فرشته (انجل)
  1. سلام
    من به دنبال سرمایه‌ گذار انجل برای ویزای استارت آپ کانادا هستم.
    راهنمایی کنید که برای سرمایه‌ گذار انجل چه کمکی میتوانید بکنید ؟
    آیا سرمایه‌ گذار انجل نیاز به سرمایه اولیه هم دارد ؟

  2. تیم تخصصی طرح توجیهی می 1, 2020 در 7:53 ق.ظ پاسخ

    برای اینکه بتوانید یک سرمایه‌ گذار انجل برای ویزای استارت آپ کانادا یا استرالیا یا هر کشور دیگر بیابید یک سری شرایط اولیه نیاز است.
    لطفا با ما تماس حاصل فرمایید تا بررسی نماییم و بگوییم که شرایط را دارید یا خیر ، بعد از آن می توانیم به شما کمک نماییم که یک سرمایه‌ گذار انجل برای ایده خود بابید.

  3. پیدا کردن سرمایه گذار از چالش های جدی استارتاپ ها هست
    تو ایران میشه این چالش رو از طریق شتابدهنده هایی مثل … برطرف کرد

  4. سوالی که خیلی وقت بود برایم ایجاد شده بود این بود چگونه سرمایه گذار پیدا کنیم؟
    من پاسخ این سوال رو در یکی از مقاله های شما پیدایش پیدا کردم که خیلی مفید بود


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *