طراحی بیزینس پلن Business Plan برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی

آیا طراحی بیزینس پلن برای جذب سرمایه گذار کار شما است ؟

همین ابتدا باید بگویم : خیر ، طراحی بیزینس پلن کار شما نیست.

اما چرا ؟

دوست عزیزی که این مطلب را مطالعه می نمایید. اگر به دنبال این هستید که نحوه طراحی بیزینس پلن برای جذب سرمایه گذار هستید .

باید خاطر نشان شویم که زمان خود را صرف کار دیگری نمایید و طراحی بیزینس پلن را به گروهی بسپارید که کارشان این است، زیرا با جمع آوری اطلاعات از وب سایتهای گوناگون در نهایت حداکثر 20% مطالب مورد نیاز برای یک بیزینس پلن را جمع آوری مینمایید.

در پایان خود را در خانه اول خواهید یافت و نیاز به کمک یک تیم تخصصی خواهید داشت.

پس چرا از همان ابتدا طراحی طرح توجیهی به یک تیم تخصصی واگذار نکنید ؟

شاید بپرسید  : پس چرا تعداد زیادی سایت برای آموزش طراحی بیزینس پلن وجود دارد ؟

پاسخ : اگر قرار باشد که فوت کوزه گری در سایتها یافت شود که دیگر شغل سفالگری منقرض میشود.

 در طراحی بیزینس پلن به چه نکاتی باید توجه شود :

مخاطب بیزینس پلن

طراحی بیزینس پلن ( طرح توجیهی ) با چه هدفی انجام شده است؟

آیا طراحی طرح توجیهی برای یک سرمایه گذار است و یا برای برنامه ریزی آینده کسب و کار ؟

نحوه نگارش هر کدام از دو حالت فوق بر اساس استانداردهای از ادبیات موضوعی و اطلاعات تشریح شده با هم متفاوت هستند.

در نظر داشته باشید که قرار است که فرد یا سازمانی را توجیه نمایید که شما عالی هستید.

بخش های مهم بیزینس پلن

در اساس هدف ذاتی یک طرح توجیهی ، شما باید تمام ابعاد و جنبه های یک بیزینس پلن را بتوانید به صورت کامل پوشش و توجیه نمایید.

نتایج تحقیقات تیم مشاوران مدیریت ایران نشان داده است که :

  • در حدود 63% بیزینس پلن های طراحی شده در ایران بیشتر یک طرح مالی توجیهی هستند.
  • 14% طرح مالی + طرح بازاریابی و فقط 23% دارای تمام بخش های مهم بیزینس پلن هستند.

 

طرح توجیهی طراحی بیزینس پلن طراحی طرح توجیهی Business Plan Design

 

جمع آوری اطلاعات در طراحی طرح توجیهی

با توجه به عدم وجود پایگاه جمع آوری اطلاعات در ایران و عدم دسترسی شرکتهای ایرانی به پایگاه های بین المللی اطلاعاتی مرتبط با اتحادیه اروپا ، آمریکای شمالی و جنوب شرق آسیا ، اکثر اطلاعاتی که برای طراحی طرح توجیهی مورد استفاده قرار می گیرد اگر ساختگی نباشند ، دارای روایی و پایایی بسیار پایینی هستند.

اطلاعات وب سایتهای غیر مرجع و باورهای کارفرما هیچ کدام نمی تواند مبنا تصمیم گیری باشند.

حق عضویت پایگاه های اطلاعاتی بین المللی معتبر آمریکای شمالی و اروپا برای جمع آوری اطلاعات در حدود 1800 تا 4600 دلار در سال است.

کدام فرد در داخل ایران توانایی پرداخت این حق الزحمه را دارد ؟

و با چه حق الزحمه ای از سوی کارفرمایان می تواند این هزینه را برای یک سال پوشش دهد ؟

برای مثال :

مدیر عامل که سفارش طراحی یک طرح توجیهی را داده ، اعتقاد داد که محصولش رهبر بازار است و سهم بازار وی در حدود 80% کل بازار است .

در حالی که واقعیت مسئله سهم 32% بوده و رقیب نزدیک وی در حدود 28% سهم بازار را دارا می باشد.

تحلیل داده های خام در بیزینس پلن

داده های جمع آوری شده باید در جهت تقویت ادعاهای مطرح شده در داخل بیزینس پلن ( طرح کسب‌ و کار ) استفاده شود.

در هر بخش هر دسته از داده ها باید توسط فردی متخصص در آن حوزه تحلیل گردد تا بتواند قدرت کسب و کار شما را نشان دهد.

تحلیل داده ها به سرمایه گذار نشان می دهد که شما در توانایی تحلیل منطقی شرایط کسب و کار را دارید.

این موجب می شود که ریسک سرمایه گذاری روی کسب و کار شما کاهش یابد.

برای طراحی بیزینس پلن خود با ما تماس حاصل فرمایید.

Call Now Button
تماس با ما از طریق واتس آپ