طرح توجیهی تجهیزات پزشکی ( وسایل پزشکی )
طرح توجیهی تجهیزات پزشکی توسط شرکت ANX برای دریافت نمایندگی انحصاری یک محصول پزشکی از کشور آلمان به تیم مشاوران مدیریت ایران سفارش داده شد. این شرکت آلمانی یکی از 5 شرکت مطرح در جهان است و تاکنون به هیچ شرکت ایرانی نمایندگی انحصاری نداده است و هر محصولی که از آن در ایران بوده است ، به صورت غیرمستقیم و فقط تحت عنوان فروش محدود در بازار ایران وجود داشته است.
این طرح توجیهی ( طرح کسبوکار Business Plan ) باید بتواند شرکت آلمانی فروشنده تجهیزات پزشکی را قانع نماید که شرکت ANX یک شرکت معتبر و قابل اعتماد و اطمینان است. این طرح توجیهی باید بتواند نشان دهد که این شرکت میتواند تعهدات مالی ، بازاریابی ، فروش و برندسازی شرکت آلمانی بر اساس استاندارد آنان و با یک برنامه ایرانی ، میتواند به پیش ببرد. ما با ارائه یک طرح توجیهی بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی ، به صورت کامل و بر اساس اعداد و ارقام حقیقی ، این مسئله را برای آن شرکت تشریح نمودیم . شرکت ANX توانست این نمایندگی در مدت 3 ماه از آن شرکت دریافت نماید.
خلاصه اجرایی
شرکت ANX یک شرکت توسعه دهنده تجهیزات پزشکی است که وسایل پزشکی را طراحی و ثبت و گاه وارد مینماید . این شرکت قصد دارد تا محصول *** را با توجه به نیاز شدید و عدم وجود محصول باکیفیت جایگزین ، برای عرضه در بازار ایران ، از آلمان وارد نماید.
تعریف تجهیزات پزشکی (وسایل پزشکی)
ابزار،وسیله ، مواد، معرف، کالیبراتور، تجهیزات جمعآوری و دستهبندی، حفظ و نگهداری نمونه و محلولهای کنترلکننده آزمایشگاهی و دندانپزشکی
رقبا و وضعیت بازار
اکنون دو محصول برای رفع نیاز بیماران در بازار ایران وجود دارد. یک محصول چینی است که بسیار بیکیفیت است و ارزان قیمت و دیگری محصول کشور فرانسه است که کیفیتی متوسط و قیمتی بالا دارد. در حال حاضر بیش از 450 هزار نفر در ایران به این تجهیزات پزشکی نیازمندند که در طی 10 سال آینده اندازه این بازار در حدود 20% رشد خواهد نمود. حجم این بازار در حدود 100 میلیارد تومان است.
مزیت رقابتی
- سابقه 15 ساله در حوزه تولید ، واردات و توزیع تجهیزات تخصصی پزشکی
- برند قوی و شناختهشده
- نیروی انسانی متخصص
- سرمایه در گردش مناسب
اهداف
- دستیابی به 45 درصد سهم بازار در پایان سال دوم.
- رسیدن به سود خالص در سال اول، افزایش در سال دوم تا 35%.
- افزایش رضایت مشتری تا 98% در پایان سال دوم.
مأموریت
ما با ارائه راهحلهای محصول محور برای کمک به عوارض بیماری X، برای کاهش چشمگیر پیشروی بیماری ، موجب کاهش درد بیماران خواهیم شد.
کلید موفقیت
- ارائه محصولات نوآورانه و باکیفیت در قیمت معقول
- پشتیبانی مناسب در تمام نقاط کشور
- ارتباط حرفهای و قوی با پزشکان متخصص حوزه بیماری X
- سطح بالایی از وفاداری موجب جلوگیری از دست رفتن مشتریان میشود