طرح توجیهی شرکت هواپیمایی Airline

شرکت سام.سی برای تاسیس یک خط هواپیمایی جدید برای معرفی استراتژی حضور در بازار ایران و جذب سرمایه‌گذار به یک بیزینس پلن ایرلاین نیاز داشت.

برای این منظور به تیم مشاوران مدیریت ایران مراجعه تا برای آنان یک طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) طرح کسب‌وکار تجاری Business Plan تهیه نماییم.

طرح توجیهی شرکت هواپیمایی Airline

خلاصه اجرایی

عوامل و نیروهای اثرگذار در بازار موافق تاسیس خطوط هواپیمایی برای پاسخ به تقاضای روزافزون برای سفرهای داخلی و خارجی هوایی است.

مشتریان به دنبال دریافت خدمات باکیفیت در جابجایی مسافر و کالا است.

شرکت‌های هواپیمایی در پی گسترده شدن رابطه ایران با کشورهای منطقه و اروپایی به دنبال حضور مناسب در این عرصه هستند.

خط هواپیمایی جدید بر اساس استراتژی بازاریابی برای دستیابی به سود بالاتر به دنبال پاسخگویی به سه تقاضای اساسی در بازار است :

  • مسیرهایی پروازی در حال ارائه خدمات پروازی و یا فاقد پرواز که تقاضای آن به درستی تعیین نشده و می‌تواند توسعه یابد.
  • پاسخگویی به تقاضای بازار نیش که تاکنون مدنظر نبوده و یا خدمات باکیفیت ارائه نشده است.
  • دستیابی به حداکثر میزان تقاضا در یک منطقه جغرافیایی خاص ، فصل خاص و یا مسیرهای متغیر که ظرفیت خدمت رسانی بالایی دارد اما تاکنون توسط رقبا خدمات مناسبی در این موارد ارائه نشده است.

بعلاوه ، خط هوایی جدید برای ارائه خدمات جدید و کاربردی با به کارگیری تجهیزات روز ، اطلاعات و تکنولوژی هوایی در جهت اطمینان از کاهش هزینه‌های اجرایی و بازاریابی و افزایش کارایی در بهره‌گیری از منابع در دسترس است.

اهداف

خط هوایی پیشنهادشده دارای اهداف اولیه زیر است :

  • تاسیس خط برای اتصال اروپای شرقی به جنوب آسیا و قفقاز از مسیر ایران و سایر نقاط تجاری و گردشگری
  • فراهم نمودن خدمات پروازی برای تقاضای بالقوه موجود در مسیرهای پروازی خاص
  • دستیابی به حدود 66 تا 86 درصد حجم مسافرین در سال اول برای حداکثر نمودن درآمد و نرخ بازگشت سرمایه در جهت حداقل نمودن ریسک است.
  • دستیابی به – میلیون تومان درآمد در شش ماه اول عملیات، دستیابی به – میلیون تومان درآمد در شش ماه دوم عملیات.

عوامل موفقیت

بر اساس نتایج تحقیقات ، در طرح توجیهی ذکر نمودیم که عوامل موفقیت این خط هوایی شامل 5 عنوان می‌باشد :

  • کارکنان باتجربه، تیم مدیریت حرفه‌ای
  • تیم بازاریابی هوشمند، کنشگر و چالشگر برای تبدیل این خط هوایی به یک رقیب جدی
  • تحقیقات بازاریابی حرفه‌ای و مداوم برای کشف مسیرهایی که ظرفیت بالایی داشته اما مورد بی‌مهری سایر رقبا قرارگرفته است.
  • ارائه خدمات لاکشری در مسیرهای خاص
  • استفاده از به‌روزترین تجهیزات الکترونیک و اطلاعاتی

 

” طرح توجیهی شرکت هواپیمایی ” برای این شرکت در مدت 16 روز و در 140 صفحه تدوین و ارائه شده است.  ” طرح توجیهی شرکت هواپیمایی ” به بانک و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.

 

سایر مطالب :

5/5 - (13 امتیاز)