شرکت هواپیمایی Airline

شرکت سام.سی برای تاسیس یک خط هواپیمایی جدید برای معرفی استراتژی حضور در بازار ایران و جذب سرمایه‌گذار به یک ایرلاین نیاز داشت.

برای این منظور به تیم مشاوران مدیریت ایران مراجعه تا برای آنان یک طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) Business Plan تهیه نماییم.

طرح توجیهی شرکت هواپیمایی Airline

خلاصه اجرایی

عل و نیروهای اثرگذار در بازار موافق تاسیس خطوط هواپیمایی برای پاسخ به تقاضای روزافزون برای سفرهای داخلی و خارجی هوایی است.

مشتریان به دنبال دریافت خدمات باکیفیت در جابجایی مسافر و کالا است.

شرکت‌های هواپیمایی در پی گسترده شدن رابطه ایران با کشورهای منطقه و اروپایی به دنبال حضور مناسب در این عرصه هستند.

خط هواپیمایی جدید بر اساس استراتژی برای دستیابی به سود بالاتر به دنبال پاسخگویی به سه تقاضای اساسی در بازار است :

  • مسیرهایی پروازی در حال ارائه خدمات پروازی و یا فاقد پرواز که تقاضای آن به درستی تعیین نشده و می‌تواند توسعه یابد.
  • پاسخگویی به تقاضای بازار نیش که تاکنون مدنظر نبوده و یا خدمات باکیفیت ارائه نشده است.
  • دستیابی به حداکثر میزان تقاضا در یک منطقه جغرافیایی خاص ، فصل خاص و یا مسیرهای متغیر که ظرفیت خدمت رسانی بالایی دارد اما تاکنون توسط رقبا خدمات مناسبی در این موارد ارائه نشده است.

بعلاوه ، خط هوایی جدید برای ارائه خدمات جدید و کاربردی با به کارگیری تجهیزات روز ، اطلاعات و تکنولوژی هوایی در جهت اطمینان از کاهش هزینه‌های اجرایی و بازاریابی و افزایش کارایی در بهره‌گیری از منابع در دسترس است.

اهداف

خط هوایی پیشنهادشده دارای اهداف اولیه زیر است :

  • تاسیس خط برای اتصال اروپای شرقی به جنوب آسیا و قفقاز از مسیر ایران و سایر نقاط تجاری و گردشگری
  • فراهم نمودن خدمات پروازی برای تقاضای بالقوه موجود در مسیرهای پروازی خاص
  • دستیابی به حدود 66 تا 86 درصد حجم مسافرین در سال اول برای حداکثر نمودن درآمد و نرخ بازگشت سرمایه در جهت حداقل نمودن ریسک است.
  • دستیابی به – میلیون تومان درآمد در شش ماه اول عملیات، دستیابی به – میلیون تومان درآمد در شش ماه دوم عملیات.

عوامل موفقیت

بر اساس نتایج تحقیقات ، در طرح توجیهی ذکر نمودیم که عوامل موفقیت این خط هوایی شامل 5 عنوان می‌باشد :

  • کارکنان باتجربه، تیم مدیریت حرفه‌ای
  • تیم بازاریابی هوشمند، کنشگر و چالشگر برای تبدیل این خط هوایی به یک رقیب جدی
  • تحقیقات بازاریابی حرفه‌ای و مداوم برای کشف مسیرهایی که ظرفیت بالایی داشته اما مورد بی‌مهری سایر رقبا قرارگرفته است.
  • ارائه خدمات لاکشری در مسیرهای خاص
  • استفاده از به‌روزترین تجهیزات الکترونیک و اطلاعاتی

 

” طرح توجیهی شرکت هواپیمایی ” برای این شرکت در مدت 16 روز و در 140 صفحه تدوین و ارائه شده است.  ” طرح توجیهی شرکت هواپیمایی ” به بانک و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.

 

سایر مطالب :

5/5 - (13 امتیاز)