نوشتن طرح توجیهیتوصیف شرکت

Company Description

در هنگام نوشتن بخش توصیف شرکت در طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business Plan ) باید از اینکه که هستید و شرکت تان بر چه چیزی متمرکز است،بگویید.

باید بیان نمایید:

  • که چه کاری انجام می دهید؟
  • چطور از دیگر کسب و کارها متفاوت هستید؟
  • محصول یا خدمت شما کدام گوشه از بازار را پوشش می دهد؟

در نوشتن طرح توجیهی نباید زیادگویی کرد، بخش توصیف شرکت نیز نباید طولانی باشد، اما بایدبه خوبی نوشته شده باشد تا ضمن دقیق بودن به بهترین شکل شما را نشان دهد.

در زمان نوشتن طرح توجیهی هنگامی در حال توصیف شرکت هستید باید آینده نگر نیز باشید.

آینده کسب و کار شما چگونه خواهد بود؟

حال که ایده هایی در مورد این موضوع دارید، به سبک نوشتار خود فکر کنید.

نوشتن طرح توجیهی توصیف شرکت بیزینس پلن Business Plan

اگر چه هدف از نوشتن توصیف شرکت در طرح توجیهی  آن است که اطلاعاتی پایه در مورد کسب و کارتان ارائه کنید، اما این فرصت خوبی است برای اینکه خودتان را ترویج کنید و توضیح دهید چرا ارزش آن را دارید که به شما وام داده شود یا با شما تعامل شود.

اگر تنها چند دقیقه فرصت داشتید تا با یک مشتری یا سرمایه گزار صحبت کنید، در مورد کسب و کارتان به آنها چه می گفتید؟

با جملات توصیفی کوتاهی شروع کنید که همه اطلاعات مهم در مورد شرکت شما، همراه با اشتیاق تان در خصوص آنچه دارید انجام می دهید را در بر گیرند.

مقداری از آنچه می خواهید در مورد شرکت تان بگویید در دیگر بخش های بیزینس پلن پوشش داده خواهد شد، بنابراین این بخش را بیشتر یک مرور کلی قلمداد کنید.

نکات مهم در نوشتن طرح توجیهی : توصیف شرکت

اجازه دهید اشتیاق تان خود را نشان دهد.

زمانی که داستانی را در مورد اینکه چرا شرکت تان را راه اندازی کرده اید و چه چیزی به شما انگیزه می دهد بیان می کنید، این کار به شما کمک می کند تا از دیگران متمایز شوید و به طرح شما یک تاثیر شخصی می دهد.

حرفه ای باشید، اما از این نترسید که اجازه دهید هیجانات تان خود را نشان دهند و خواننده را تحت تاثیر قرار دهند.

کاری کنید که خوانندگان چشم انتظار خواندن بقیه طرح شما باشند.

با این حال، بیش از حد هم هیجان زده نشوید.

ممکن است پیدا کردن نقطه توازن بین ایجاز و هیجان در خصوص آنچه دارید انجام می دهید و قصد انجام آن را دارید دشوار باشد، اما این امر حائز اهمیت است.

در نوشتن متن بیزنس پلن به فارسی یا انگلیسی یا آلمانی ، از یک ویراستار که به او اعتماد دارید بخواهید تا اطمینان حاصل کند شما از لحنی حرفه ای استفاده کرده اید و در عین حال جوهره آنچه شما را از دیگر کسب و کارها متمایز می کند را نیز منتقل کرده اید.

ویراستاری طرح کسب و کار اهمیت دارد.

ممکن است در ابتدا زمانی که طرح توجیهی خود را می نویسید به توصیف شرکت تان بپردازید، اما بعدا که جلوتر می روید متوجه شوید اطلاعات خیلی زیادی را پوشش داده اید.

قطعا طرح توجیهی خود را بارها و بارها بخوانید و اطلاعات غیر ضروری و تکراری را حذف کنید.

تفاوت یک بیزنس پلن حرفه ای با یک بیزینس پلن غیرحرفه ای دقیقا در رعایت نمودن جزئیات و کلیات هردو با هم است.

حتی المقدور، غلط گیری حتی از ویراستاری هم اهمیت بیشتری دارد! موارد جزئی مثل املای غلط یا خطاهای دستوری ممکن است باعث شود افراد شما را کمتر جدی بگیرند.

این توصیه بیش از صرفا بخش توصیف شرکت در طرح توجیهی شما را شامل می شود.

اطمینان حاصل کنید که طرح توجیهی شما به بهترین شکل شما را نشا ن می دهد.

در مجموع، توصیف شرکت مقدمه ای پایه برای معرفی کسب و کار شما می باشد. اگر فردی تنها این بخش از طرح توجیهی شما را بخواند، باید بتواند بفهمد قصد دارید به چه چیزی دست پیدا کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
تماس با ما از طریق واتس آپ