نمونه طرح کسب و کار یک صفحه ای چیست و کاربرد ان کجاست ؟

یکی از سوالاتی که کارفرمایان از ما سوال می‌پرسند این است که در جایی خوانده اند که می‌توانند از یک طرح کسب و کار یک صفحه ای ( بیزینس پلن Business Plan ) استفاده نمایند.

دلیل اصلی کارفرمایان برای اینکه کل گوگل را برای پیدا کردن و دانلود رایگان یک بیزینس پلن یک صفحه ای زیر رو می‌کنند، این است که تمایل به پرداخت هزینه نوشتن یک طرح توجیهی حرفه ای و جامع ندارند.

نمونه طرح کسب و کار یک صفحه ای ( بیزینس پلن یک صفحه ای )

آیا بیزینس پلن یک صفحه ای کافی است ؟

برای پاسخ به سوال فوق، باید کاربرد طرح کسب و کار یک صفحه ای بدانید.

این نوع بیزینس پلن برای آگاهی از کلیات یک طرح است.

مثلا اگر شما بخواهید ابعاد کلی یک طرح را در یک صفحه به صورت خیلی خلاصه برای فردی تشریح نمایید.

اگر فرضا شما بخواهید در بیزینس پلن خود در مورد نیاز به چندین نیروی انسانی و یا دلایل پیچیدگی تکنولوژی مورد نیاز در اختراع خود صحبت نمایید ، یک طرح توجیهی یک صفحه ای اصلا مناسب نیست.

توجه نمایید که طرح کسب و کار یک صفحه ای یک طرح جامع نیست.

مخاطب طرح توجیهی تجاری یک صفحه ای چه کسی است ؟

مخاطب آن افرادی است که عملی در حوزه های مانند تحلیلهای ، برندسازی و با مدیریت ریسک ندارند.

به قول معروف می‌خواهند بداند که آخر داستان این بیزینس چه میزان فروش و چه میزان سود برایشان حاصل می‌شود.

نتایج برخی موارد که خیلی در گوگل سرچ شده است :

  • طرح کسب و کار یک صفحه ای رایگان رستوران

  • بیزنس پلن یک صفحه ای شیرینی فروشی

  • پروژه کارآفرینی یک صفحه ای اتوشویی

  • دانلود نمونه رایگان طرح تجاری یک صفحه ای

  • نمونه تکمیل شده بیزینس پلن یک صفحه ای طلا فروش

  • نمونه رایگان طرح کسب و کار خدماتی

  • نمونه رایگان طرح توجیهی یک صفحه ای کارواش

  • بیزینس پلن یک صفحه ای گل فروشی

  • کاربردهای طرح تجاری یک صفحه ای

  • طرح کسب و کار یک صفحه ای گل دوزی

  • طرح توجیهی یک صفحه ای پرورش قارچ در منزل

اگر به نمونه طرح توجیهی های فوق توجه نمایید ، تمام آن در مورد یک کسب و کار کوچک است.

ساختار یک طرح کسب و کار تجاری یک صفحه ای

یک برنامه تجاری یک صفحه ای باید به چندین سوال اساسی پاسخ دهد.

  1. نیاز به محصول یا خدمات شما چیست؟
  2. رقبای شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید خود را در بازار متمایز کنید؟
  3. روش کسب درآمد چگونه است ؟
  4. چگونه می توانید خود را به بازار معرفی نمایید؟
  5. چگونه شروع می کنید؟ نیازهای سرمایه ای شما چیست؟

بخشهای مهم یک طرح کسب و کار یک صفحه ای

  1. مشکل: شرح مشکل یا نیاز مشتری شما و هرگونه اطلاعات مرتبط که از ادعای شما پشتیبانی می کند.
  2. راه حل: محصول یا خدمات شما و چگونگی حل مسئله.
  3. مدل کسب و کار: نحوه کسب درآمد ، از جمله هزینه های تولید و فروش و قیمت قیمتی که مشتریان پرداخت می کنند.
  4. بازار هدف: مشتری شما کیست و چه تعداد از آنها در آنجا حضور دارند. به سرمایه گذاران تصویر روشنی از روند تفکر و درک بازار مصرف ارائه دهید.
  5. مزیت رقابتی: آنچه شما را از رقابت متمایز می کند و منجر به موفقیت بیشتر ، وفاداری مشتری و غیره خواهد شد.
  6. تیم مدیریت: ساختار مدیریتی شما ، از جمله نقشهای فعلی ، نامزدهای ایده آل و هرگونه شکاف مدیریتی.
  7. خلاصه مالی: معیارهای کلیدی مالی از جمله سود و زیان ، گردش پول ، ترازنامه و پیش بینی فروش شما.
  8. بودجه مورد نیاز: از بودجه مورد نیاز خود بگویید، تا به وضوح آنچه را که شما از سرمایه گذاران می خواهید به نمایش بگذارید.

اجزای طرح کسب و کار یک صفحه ای ( بیزنس پلن )

نمونه طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) یک صفحه ای خدماتی صنعتی

One Page Business Plan

Business Plan

نام شرکت

Vision

چشم انداز

در این بخش باید آرزوها و رویاهای شما را برای تجارت اشاره دارد. می توانید بیانیه چشم انداز خود را اینجا بنویسید. مثلا:

  • چه خواهید ساخت؟
  • به نظر شما در حال تبدیل شدن به این تجارت در X سال چیست؟
  • چگونه می خواهید برای توسعه تجارت و تا چه میزان برنامه ریزی کنید؟ به عنوان مثال ، آیا شما کارمندانی استخدام می کنید ، شعبه هایی را باز می کنید ؟

Business Overview (or Mission)

بیانه ماموریت

نمای کلی یک کسب و کار یا بیانیه مأموریت باید چگونگی قصد دستیابی به چشم انداز را توصیف کند. مثلا:

  • چه خدماتی ارائه خواهید کرد؟
  • بازار هدف شما کجاست – چه کسی خدمات شما را خریداری خواهد کرد؟
  • چگونه خدمات ارائه شده شما نیازهای مشتری را برطرف می کند؟
  • چگونه خدمات خود را ارائه می دهید؟

Objectives

اهداف کلان سازمان

در این بخش اهداف و معیارهای شما برای موفقیت در بازه زمانی مشخص و همچنین سؤالات یا چالش های احتمالی لیست شده است. مثلا:

  • 20٪ از سهم بازار محلی را تا پایان سال به خود اختصاص می‌دهیم

Action Plans

برنامه های اجرایی عملیاتی

باید اشاره شود با چه اقداماتی می‌توانید به اهداف کلان خود دست یابید. مثلا:

  • تا تاریخ x.x حتما دفتر را اجاره خواهم نمود
  • تا تاریخ y.y مغازه تجهیز می‌شود.
  • وب سایت تا تاریخ z.z راه اندازی می‌شود.

بخش هایی اصلی یک طرح کسب و کار یک صفحه ای

برای بیزینس پلن خود طرحی انتخاب نمایید که از نظر بصری جذاب باشد و متناسب با نیازهای خاص شما باشد.

اکنون زمان آن رسیده است تا تمام اطلاعاتی را که در ابتدای این پست ذکر کردیم ، به ترتیب بنویسید.

نیازهای بازار

شما باید نیازهای بازار را درست در ابتدای برنامه کاری خود توصیف کنید.

در این طرح کسب و کار یک صفحه ای باید اشاره نمایید که چه دردی از دیگران دوا می‌نماید.

کل ایده تجاری شما به حل یک مشکل خاص متکی است ، بنابراین حتماً آن را به روشنی توصیف کنید.

راه حل

پس از تشریح مشکل ، وقت آن است که توضیح دهید که تجارت شما چگونه می خواهد آن مشکل را حل کند. چه بخواهید محصولی را طراحی کنید و چه خدمتی ارائه دهید ، اینجاست که آن را به جهانیان می فروشید.

رقابت

احتمالا شما تنها کسی نیستید که می خواهید آن مشکل خاص را حل کنید. حتماً رقابت مستقیم و غیرمستقیم خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید در مقابل چه ایستاده اید.

بازار هدف

چه کسانی دارای مشکلاتی هستند که تجارت شما می خواهد آن را حل نماید؟ آنها کجای دنیا هستند ، چه می کنند و بزرگترین امیدها و بدترین ترس های آنها چیست؟ مشتری ایده آل خود را با جزئیات شرح دهید.

فروش و بازاریابی

کافی نیست که فقط بدانید چه کسی به چیزی که شما می فروشد علاقه مند است. شما باید بتواند آن را به آنها بفروشید.

باید طرحی تهیه کنید که نشان دهد که محصول یا خدمات خود را چگونه تبلیغ خواهید نمود و مردم را به مشتری تبدیل می‌نمایید.

اهداف بودجه و فروش

شما برای راه اندازی طرح به مقداری پول احتیاج دارید.

بنابراین بودجه راه اندازی شما چیست و چگونه می خواهید آن را هزینه کنید؟

از همه مهمتر ، چه میزان فروش را در چه بازه ای مدنظر دارید ؟

نقاط عطف / ​​نقشه راه

ایجاد شهرت برای کسب و کا با گذشت زمان تحول پیدا کند. آینده چگونه به نظر می رسد؟

نقشه راه با نقاط عطفی بیان نمایید تا پیشرفت چشمگیری در طول مسیر داشته باشید.

خلاصه تیم

مهم نیست که چقدر عالی باشید ، شما فقط یک نفر هستید. خوب است که یک تیم داشته باشید تا به شما کمک کند. چه کسانی هستند و چه مهارت و تجربیاتی دارند ؟

آیا کالایی را می فروشید؟ پس چه کسی آن را تولید می کند ، چه کسی آن را توزیع می کند ، و چه کسی آن را تبلیغ می کند؟ شما باید شرکای اصلی خود را لیست کنید ، که بدون آن تجارت شما نمی تواند وجود داشته باشد.

نیازهای مالی

لیستی از افراد یا منابع مورد نیاز خود تهیه کنید اما سرمایه لازم برای تهیه آن را بدون کمک سرمایه گذاری خارجی ندارید. مقدار مورد نیاز خود را مشخص کنید.

 

طرح کسب و کار یک صفحه ای

دانلود رایگان نمونه طرح کسب و کار یک صفحه ای

یک پاسخ ارسال نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
تماس با ما از طریق واتس آپ