طرح توجیهی راه اندازی مزون طراحی و تولید لباس زنانه
طرح تجاری راه اندازی مزون طراحی و تولید لباس زنانه (فشن لباس زنانه / ایجاد و راه اندازی مزون لباس زنانه)
طرح توجیهی راه اندازی طراحی و تولید لباس زنانه ( مزون فشن لباس زنانه Fashion design ) توسط شرکت گ.م به تیم مشاوران مدیریت ایران ارائه شد و از ما خواسته شد که در حداقل زمان ممکن این طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business Plan یا طرح کسبوکار تجاری ) را برای این شرکت تدوین نماییم .
شرکت گ.م از نوشتن طرح توجیهی دو هدف را دنبال مینماید :
- جذب سرمایهگذار خارجی یا داخلی
- تدوین نحوه بازاریابی محصولات خود در کشورهای همسایه و به خصوص حضور در بازار فشن کشورهای اسلامی
این شرکت در مسیر تدوین بیزینس پلن خود از خدمات مشاوره مدیریت این مجموعه نیز برای دریافت نمایندگی و نیز حضور در کلاسهای آموزشی فوق تخصصی طراحی مد و فشن در ایتالیا و فرانسه نیز بهره برد تا سه نیروی طراح خود را با آخرین متد روز طراحی دنیا همگام سازد.
لباسهای تولیدی این شرکت ابتدا به چند بوتیک خاص و لاکشری به فروش خواهد رفت و پس از مدتی به تعداد از عمدهفروشها برای توزیع وسیع البسه ارسال میگردد.
همچنین فروش آنلاین این شرکت نیز با در نظر گرفته شده است.
محصولات و خدمات
تمرکز اصلی این شرکت بر خط تولید لباس زنانه است .
لباسهایی نفیس ، زیبا و با طرحهایی عملی و قابل پوشیدن .
طرحهای لباس به گونهای است که حداقل یک سال بتوان پوشید و ترکیبی از عناصر پایهای ثابت و روندهای مرتبط با فشن سال.
مشتری هدف
در طرح توجیهی راه اندازی طراحی و تولید لباس زنانه ، مشتری هدف زنان متمول بین 25 تا 45 سال در نظر گرفته شده است.
افرادی که در حدود 19% زنان کل بازار هدف را تشکیل داده و به طور متوسط درآمدی در حدود ……. در ماه را دارند.
در حدود 70% آنان متاهل هستند و 12% آنان در حرفههای تخصصی مشغول به کار هستند.
عوامل موفقیت کلیدی
- این برند قصد دارد تا محصولاتی بر اساس فشن روز دنیا ، با کیفیت بالا و قابلیت خرید ارائه نماید. بسیاری از طراحان فشن به سمت تولید انبوه رفتهاند. اما با تمایل روز افزون خانمها به ایجاد تمایز ، بخصوص در میان خانمهای جوان زیر 30 سال ، آنان به دنبال محصولی خاص و لاکشری هستند که هر کجایی پیدا نشود.
- تعداد نقاط فروش این محصول به تدریج زیاد میگردد.
- مدیران این شرکت دارای سابقه کاری طولانی در حوزه تجارت لباس هستند
- ….
محصولات
محصولات این شرکت در دستهها فراوانی خواهد بود :
- تاپ آستین بلند و آستین کوتاه
- شلوار، دامن بلند، دامن کوتاه، شورت
- لباس شنا
- لباس خواب
- کفش
- ژاکت
- شلوار جین
- لباس
- لباس عروس
- دامن
دستهبندی مشتریان
مشتریان ما دو دسته اصلی هستند :
- زنان ثروتمند خانهدار : زنان ثروتمندی که به دنبال لباس مد روز جذب هستند.
- زنان ثروتمند شاغل : زنان شاغلی که محیط کار خود به دنبال لباس مد روز و مناسب هستند.