نوشتن طرح توجیهی استارت آپ ( طرح توجیهی استارتاپ . بیزینس پلان استارت آپ ) چیزی است که امروز بسیاری از کارآفرین‌ها از ما درخواست می‌نمایند.  ابتدا باید استارت آپ را تعریف نماییم. نوشتن یک Business Plan یا طرح توجیهی استارتاپ‌

طرح توجیهی استارت آپ

طرح توجیهی استارت آپ Startup Company استارت آپ / استارتاپ / استارتاپ / شرکت نوپا

تعریف استارت آپ چیست ؟

استارت آپ / استارت اپ /  استارتاپ / شرکت نوپا (به انگلیسی startup، کوتاه شده عبارت startup company به معنی شرکت نوپا ) .

استارت آپ یک کسب‌وکار جدید است ، کاسب و ‌کاری که شاید با استفاده از تکنولوژی‌های نوین خود تعریف نموده باشد / ننموده باشد ، اما پتانسیل رشد بالایی دارد. استارت آپ به دنبال ارزش آفرینی ، ایجاد فضای کسب‌وکار پایدار و مبتنی بر برنامه بازاریابی چابک و منعطفی است که می‌تواند جدید هم نباشد.

نوشتن بیزینس پلن برای شرکت استارتاپ

  • طرح توجیهی استارت آپ به شما کمک می کند نقاط ضعف موجود در ایده کسب و کار خود را کشف کنید.
  • فرصت های شغلی را که ممکن است در نظر نگرفته اید شناسایی کنید و نحوه استفاده از آنها را برنامه ریزی کنید
  • برای تقویت ایده خود ، بازار و رقابت را تحلیل کنید
  • نوشتن طرح توجیهی استارت آپ به شما فرصتی می دهید تا برای مقابله با چالش های احتمالی ، استراتژیهایی را در نظر بگیرید
  • شرکای بالقوه ، مشتریان و کارمندان اصلی را متقاعد کنید که در مورد ایده خود جدی هستید و آنها را ترغیب می کنید که با شما همکاری کنند
  • نوشتن بیزینس پلن استارت آپ شما را وادار می کند که سود کسب و کار خود محاسبه نمایید و میزان نقطه سر به سر را تعیین نمایید، بنابراین می توانید با سرمایه اولیه مناسب شروع نمایید.
  • بازار هدف خود و نحوه دستیابی به آنها را تعیین کنید

انواع استارت آپ

5 نوع استارت آپ وجود دارد :

1- شرکت‌های بزرگ استارت آپی

تغییرات در سلیقه‌ی مشتری ، ظهور تکنولوژی‌های نوین ، قانون‌گذاری، رقبای جدید ، همه سبب شده است تا شرکت‌های بزرگ دست به تغییرات در سازمان و راهکارهای فروش خود بزنند.

بنابراین مجبور تغییر نگرش و چاک سازی سازمانی هستند.

2- استارت آپ مقیاس‌پذیر

نوع از استارت آپ ها از ابتدا به دنبال بزرگ شدن در سطح یک کشور یا قاره یا جهان هستند.

ابعاد خود را بزرگ می‌بینند. زیرا سود و بازدهی آنان در وسیع شدن است. مثل فیس بوک

3- استارت آپ تغییر سبک زندگی

استارت آپی  که با زندگی روزمره مردم تلفیق شده و سعی می‌نماید بخشی از نیازهای روزمره زندگی آنان شود.

4- کسب‌وکار کوچک استارت آپی

از نوع شرکت‌ها خانوادگی است  و بیشتر برای تامین مخارج خانواده انجام می‌دهند.

5- استارت آپ جذب‌کننده مالی

استارت آپی که برای ایده‌های دیگران به دنبال جذب منابع مالی است

 

دلیل نیاز به طرح توجیهی برای یک شرکت نوپا

اگر  10 فایده طرح کسب و کار را مطالعه نمایید خواهید دید که چگونه یک طرح کسب و کاری تجاری می‌تواند به یک شرکت کمک نماید  .

استارت آپ برای شروع کار خود برای هدف‌های متفاوتی نیاز به طرح توجیهی ( بیزینس پلن ، طرح کسب‌وکار  Business Plan دارد ) که می‌تواند شامل موارد زیر باشد :

  • طرح توجیهی برای گرفتن وام

  • طرح توجیهی برای جذب سرمایه از طریق ورود شریک تجاری

  • طرح توجیهی برای جذب سرمایه از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذار

  • طرح توجیهی برای شناخت بازار و نیازهای پیش روی شرکت

اگر شما به دنبال معرفی یک کسب‌وکار جدید هستید ، حتی اگر به دنبال جذب سرمایه هم نباشید برای درک صحیح موقعیت کنونی و اهداف آتی خود باید حتما یک بیزینس پلن داشته باشد.

هر بیزینس پلنی اطلاعاتی در اختیار مدیران و ذینفعان سازمان قرار می‌دهد .

اما یک بیزینس پلن حرفه‌ای علاوه بر تحلیل مالی باید دارای تحلیل بازار ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی جامعه نیز باشد

10 مزیت طرح توجیهی استارت آپ

بسیاری از مردم فکر می کنند طرح توجیهی (بیزینس پلن) یک کار بیهود است، در حالیکه طرح توجیهی برنامه ای پشتیبان برای دریافت وام یا جذب سرمایه گذار و تعیین راه آینده است. حقیقت این است که برنامه ریزی کسب و کار مزایای جدی برای همه در کسب و کار دارد.

در اینجا ده مزیت برتر داشتن یک طرح توجیهی برای استارت آپ آورده شده است.

  • طرح توجیهی استارت آپ تصویری کلی از تجارت به شما میدهد

نوشتن طرح توجیهی استارت آپ اگر به درستی انجام شده باشد، نقاط موجود در کسب و کار شما را به هم متصل می کند تا تصویر بهتری از کل کسب داشته باشید. قرار است تاکتیک ها با استراتژیک مرتبط و همسو باشند.

  • آیا این همسویی در بیزینس پلن شما نیز ظاهر شده است؟
  • آیا فروش شما به هزینه های فروش و بازاریابی شما مرتبط است؟
  • آیا محصولات شما برای بازار هدف شما مناسب هستند؟

آیا هزینه هایی از جمله هزینه های ثابت بلند مدت، توسعه محصول و نیازهای سرمایه در گردش را نیز پوشش می دهد؟

یک قدم به عقب برگردید و به تصویر بزرگتر نگاه کنید.

تمرکز استراتژیک استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک باید بر هویت‌های خاص خود، بازارهای هدف و محصولات یا خدمات خود که مطابقت دارند متمرکز باشد.

  • طرح توجیهی استارت آپ به تعیین اولویت های تجاری کمک میکند

همه چیز را نمیتوان هم زمان انجام داد. طرح توجیهی استارت آپ (بیزینس پلن استارت آپ) به شما کمک می کند تا چیزهای درست و مهم ترین چیزها را پیگیری کنید. زمان، تلاش و منابع خود را به صورت استراتژیک تخصیص دهید.

  • طرح توجیهی استارت آپ برای مدیریت تغییرات

با یک برنامه ریزی خوب، شما به طور مرتب مفروضات را بررسی، پیشرفت را دنبال، و پیشرفت های جدید را زیر نظر گرفته تا بتوانید خود را با هر تغییر مطابقت دهید.

طرح توجیهی استارت آپ را در مقابل واقعیهای حاصل شده در بازار قرار میگیرد. بیزینس پلان برای شما یک سیستم کنترلی است(داشبورد مدیریتی) که کسب و کار شما را هدایت مکیند.

  • مسئولیت پذیری را توسعه دهید.

با داشتن طرح توجیهی استارت آپ انتظارات شما از پیش مشخص و شما به دنبال نتایج معینی خواهید بود.

برای بررسی منظم آنچه انتظار می رود و آنچه اتفاق افتاده است، این ابزاری مناسب است. بنابراین از مسیر اصلی جریان کسب و کار خارج نمی شوید.

بیزینس پلن نتایج خوب و نقاط ناامیدی را نیز به خوبی نشان می دهند. بررسی برنامه ماهانه به خوبی اجرا شده با برنامه در مقابل واقعی، به بررسی بداهه وظایف و دستاوردها تبدیل می شود.

  • طرح توجیهی استارت آپ مدیریت پول نقد را راحت میکند

یک طرح تجاری استارتاپ خوب، نقاط مهم در جریان نقدی به هم متصل می کند. گاهی اوقات وجود سود کافی است.

اما زمانی که فروش علی الحساب، محصولات فیزیکی، خرید دارایی ها یا بازپرداخت بدهی ها در میان باشد، جریان نقدینگی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است.

کسب و کارهای سودآور زمانی متضرر می شوند که مشتریان دیر و کم پرداخت نمایند یا موجودی انبار بیش از حد باعث ایجاد جریان نقدی شوند. یک طرح به شما کمک می کند مشکل را ببینید و شرایط را اصلاح نمایید.

  • هم راستایی استراتژیک

آیا کار روزانه شما با تاکتیک های اصلی تجاری شما مطابقت دارد؟ آیا آن تاکتیک ها با استراتژی شما مطابقت دارند؟ اگر چنین است، شما همسویی استراتژیک دارید.

در غیر این صورت، طرح توجیهی استارت آپ شما ناهماهنگی های پنهان را نشان می دهد.

به عنوان مثال، اگر یک رستوران شیک و باغذاهای لذیذ را اداره می‌کنید اما اگر شما سرویس ارسال رایگان طراحی کردید یا خرید با خودرو دارید ، پس کلا ناهماهنگی دارید.

  • تعیین نقاط عطف کسب وکار در بیزینس پلن استارت آپ

مهیاسازی یک طرح توجیهی استارت آپ خوب میتواند تعیین کننده نقاط عطفی باشد که باید برای رسیدن به آنها تلاش نمایید.

اینها اهداف کلیدی هستند که می خواهید به آنها برسید، مانند رسیدن به یک سطح فروش مشخص، استخدام آن مدیر فروش یا باز کردن مکان جدید.

ما انسان هستیم ما زمانی بهتر کار می کنیم که اهداف قابل مشاهده ای داشته باشیم که بتوانیم برای آن تلاش کنیم.

  • طرح توجیهی استارت آپ تعیین کننده معیارها

شاخص های ارزیابی عملکرد خود را در بیزینس پلن خود تعیین کنید، جایی که می توانید ماهانه آنها را مورد بررسی نمایید.

شاخص ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان بسیار مهم است.

اعداد مهم را مدنظر داشته باشید. فروش و هزینه‌ها معمولاً انجام می‌شود، اما تماس‌ها، سفرها، سمینارها، ترافیک وب، نرخ تبدیل، برگشت و غیره نیز وجود دارد. از برنامه ریزی کسب و کار خود برای تعریف و ردیابی معیارهای کلیدی استفاده کنید.

  • یادآوری های منظم واقع گرایانه برای ادامه مسیر

همه میخواهند که هرکاری از دستشان بر می آید را برای مشتریان خود انجام دهند، اما گاهی اوقات برای حفظ کیفیت و تمرکز استراتژیک نیاز به عقب نشینی داریم.

به خاطر سپردن اولویت ها و تمرکز در طول کارهای روزمره سخت است. فرآیند برنامه ریزی کسب و کار به یک یادآوری منظم تبدیل می شود.

 

  1. طرح توجیهی مهاجرت به کانادا از طریق شرکت استارتاپ Startup ( ویزای کانادا )
  2. طرح توجیهی ثبت شرکت در گرجستان ( شهر تفلیس )
  3. بیزینس پلن کارگاه تولید کیف چرمی برای خوداشتغالی کانادا
4.9/5 - (25 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *