نویسنده طرح توجیهی (بیزینس پلن) چه کسی است ؟
یک نویسنده طرح تجاری (طرح کسب و کار تجاری ، طرح توجیهی ، بیزینس پلن Business Plan) استخدام کنید تا به به شما کمک نماید. این فرد به تنهایی یک بیزینس پلن را نمینویسد. وی به عنوان نماینده یک تیم تخصصی طرح توجیهی ، با شما مذاکره و قرارداد میبندد ، اما با کمک تیم خود ، اقدام به نوشتن بیزینس پلن مینماید.
نویسنده طرح توجیهی (بیزینس پلن) کسی است که تجربه زیادی در نوشتن طرحهای تجاری دارد و میداند چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی خوب نیست. این فرد در کنار سایر افراد شبیه به خود یک تیم حرفه ای بیزینس پلن را شکل میدهند.
یک سرویس حرفه ای نوشتن طرح توجیهی اهمیت تحقیقات بازار، استراتژی، مدل سازی مالی ، ریسک و نوشتن کسب و کار را درک می کند.
چنین تیمی به صاحبان کسب و کار راهنمایی هایی جالبی خواهند دارد که چگونه این جنبه ها باید در یک طرح تجاری گنجانده شوند که مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد.
بهترین نویسنده طرح توجیهی به عنوان یک راهنما در طول فرآیند برنامه ریزی تجاری عمل می کند و به صاحبان مشاغل بزرگ و کوچک کمک می کند تا برنامه های تجاری خود را با نیازهای یک سرمایه گذار بالقوه تنظیم کنند.
چه چیزی سبب میشود که یک نویسنده طرح توجهی خوب و دیگری بد باشد.
عوامل اصلی : دانش ، مهارت و تجربه است.
نویسندگان طرح کسب و کار با صلاحیت های متفاوتی وجود دارند، بنابراین کارآفرینان باید هنگام انتخاب خدمات نوشتن طرح طرح توجهی عوامل زیر را در نظر بگیرند:
سطح تجربه نویسنده طرح کسب و کار در برنامه ریزی کسب و کار، تحقیقات بازار و تهیه یک طرح مالی با پیش بینی چقدر است؟ شما یک نویسنده با پیشینه قوی در هر زمینه مهم از نوشتن طرح کسب و کار می خواهید.
نویسنده طرح کسب و کار با مدرک کارشناسی ارشد (یا معادل آن) در مدیریت بازرگانی یا رشته مرتبط ترجیح داده می شود.
این قسمت بسیار مهم است. فردی که دکتری مدیریت دارد، پس دانش دارد ، شاید چند بیزینس پلن هم در دوران دانشجویی نوشته باشد که برایش مسئولیتی هم به دنبال نداشته. اما روی چند پرونده بین المللی کارده ؟ از چه استانداری استفاده میکند ؟ مشکلات پرونده را از دید افسیر پرونده و یا سرمایه گذار صنعتی ، تجاری ، …. چگونه تحلیل میکند ؟
با توجه به اینکه نویسنده یک طرح توجیهی باید بسیار اطلاعات گسترده ای جمع اوری و تحلیل نماید، بنابراین در شرکتهای تخصصی، هرگز نویسنده به تنهایی اقدام به نوشتن یک طرح تجاری نمیکند و در غالب تیم طرح توجیهی فعالیت دارند.
ایده کسب و کار و فرآیند برنامه ریزی است. در حالی که برخی از شرکت ها می توانند به تنهایی برنامه های تجاری را بنویسند، اکثر آنها زمانی برای این کار ندارند.
علاوه بر این، بسیاری از صاحبان مشاغل مهارت های نوشتن طرح توجیهی مناسب برای کمک به متقاعد کردن مخاطبان مورد نظر خود را ندارند. به این دلایل، صاحبان مشاغل باید یک نویسنده طرح توجیهی استخدام کنند.
یک نویسنده حرفه ای طرح توجیهی (طرح کسب و کار) :
مخاطبان شما می توانند از سازمان خود شما، شرکا، بانک ها، سرمایه گذاران فرشته Angles، سرمایه گذاران خطرپذیر Venture Capital و انکوباتور Incubator , غیره متغیر باشند. در هر یک از این موارد، زمانی که نویسنده طرح تجاری استخدام می کنید، باید اطمینان حاصل نمایید که او فرق این مخاطبین داخلی و خارجی را میداند و از نیازهای مورد نظر آنها آگاهی کافی دارد.
برای صرفه جویی در وقت ف کاهش ریسک از دست رفتن فرصتها ، بهتر است که بودجه ای برای دریافت خدمات نوشتن طرح توجیهی اختصاص دهید.
اگر وقت کافی ندارید و در چهار زمینه ذکر شده در بالا تخصص قابل توجهی ندارید، یک نویسنده طرح توجیهی استخدام کنید.