تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) طرح کسب‌وکار تجاری Business Plan شرکت آلفا برای راه‌اندازی یک کارخانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی توسط تیم مشاوران مدیریت ایران تدوین شد. محصولات شرکت آلفا تحت لیسانس شرکت لام آمریکا  (دارای  FDA) و مبتنی بر تولید محصولات آرایشی و بهداشتی برای افراد معمولی و ورزشکاران بوده و برای توزیع محصولات آرایشی و بهداشتی خود از شبکه پخش و توزیع چندوجهی بهره خواهد برد.

طرح توجیهی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی cosmetic products طرح توجیهی ( بیزینس پلن) طرح کسب‌وکار تجاری Business Plan

این شرکت به دنبال جذب سرمایه‌گذار اولیه برای رشد برند، تقویت جایگاه شرکت برای فروش سهام عام خویش در آینده نزدیک است. در این طرح توجیهی به تشریح بازار، ارزش‌های پیشنهادی به مشتری و استراتژی بخش‌بندی بازار خواهیم پرداخت. برنامه‌های مالی، تصویری شفاف از پیش‌بینی فروش و سودآوری به خواننده آن خواهد داد. طرح توجیهی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی شرکت آلفا نشان می‌دهد که این شرکت در مدت ۳ سال به سودآوری می‌رسد و در مدت ۵ سال قادر است تا سهم خود را به‌صورت عمومی بفروشد.

ماموریت :

شرکت آلفا معتبرترین برند در حوزه ارائه محصولات مراقبت از پوست برای افراد معمولی و ورزشکاران می‌باشد. برای دست به یابی به این هدف ، یک تیم تحقیق  حرفه‌ای در یک آزمایشگاه  مجهز مستقر و از باکیفیت‌ترین مواد اولیه در تولید استفاده و از برنامه بازاریابی خلاقانه‌ای برای توزیع چندوجهی محصولات خویش بهره می‌بریم.

برای پوشش تمام بخش‌های بازار برنامه‌ای مدون و کاربردی تدوین‌شده که با آموزش حرفه‌ای کارکنانمان این برنامه را با سرعت و اثربخشی بالا پیش خواهیم برد. تمام این برنامه‌ریزی‌ها موجب افزایش سهم بازار و محبوبیت برند، نزد مصرف‌کننده شود.

محصولات :

بر اساس طرح توجیهی شرکت الفا، محصولات آرایشی این شرکت شامل محصولات مراقبت از پوست و بدن می‌باشد که با همکاری شرکت آمریکایی لام ، آزمایشگاه و واحد تحقیقات شرکت ما می‌تواند از نتیجه تحقیقات دو مرکز پژوهشی دیگر واقع در لس‌آنجلس و شیکاگو به صورت مستقیم بهره‌برداری نماید. محصولات آرایشی مختص ورزشکاران ما نیز توسط شبکه پخش و توزیع بین‌المللی شرکت لام در کشورهای مختلف جهان عرضه می‌شود. مشتریان اصلی این محصولات ، ورزشکاران به عنوان مصرف‌کننده و مالکین تیم‌های ورزشی و حتی سایر شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، به‌عنوان خریداران عمده محسوب می‌شوند.

بنابراین این بر اساس طرح توجیهی ، شرکت آلفا دارای دو خط تولید مجزا با بالاترین کیفیت ممکن جهانی است.

محصولات آرایشی شامل : پاک‌کننده آرایش چشم، کرم پاک‌کننده، اسکراب صورت و ماسک و لوسیون بدن و ….

برای پوشش کل بازار ، قیمت‌گذاری متنوع با تنوع محصولات همراه شده است و در حدود ۳۲۰ قلم محصول آرایشی در سبد محصول ما وجود دارد. اما از نظر کیفیت ، هیچ تفاوتی بین محصولات وجود ندارد. ما سایزبندی محصولات را با روشی خلاقانه به گونه‌ای تعریف نموده‌ایم که نیاز به هیچ کاهش کیفیت برای کاهش قیمت در جهت جذب مشتری نباشد.

بااین‌وجود در آینده نزدیک با جذب سرمایه‌گذار قادریم تا تنوع محصولات آرایشی را به حدود ۱۰۰۰ محصول برسانیم و خطوط تولید تجهیزات آرایشی تخصصی حرفه‌ای ( برس ، قیچی ، … ) را تحت لیسانس شرکتی دیگر از آمریکا راه‌اندازی نماییم.

با توجه به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی البته بانام‌های غیرفارسی ( تنها به جهت جذب مخاطب )، این برند که تحت نظارت دائم ئ واقعی شرکت آمریکای است ، قادر این در کمتر از ۲ سال تمام این برندهای بی‌کیفیت از عرصه بازار خارج نماید. برای این منظور برنامه مدون تهاجمی در حوزه بازاریابی محیا شده است.

اهداف :

  • ارائه محصولات خرده‌فروش از فصل دوم (سال اول).
  • ارائه محصولات عمده‌فروشی از فصل سوم ( سال اول)
  • تحصیل سود بالاتر از متوسط حاشیه سود در پایان سال چهارم
  • پایه‌گذاری خط تولید تجهیزات آرایشی در پایان سال چهارم
  • فروش سهام عام شرکت در پایان سال پنجم

 

عوامل کلیدی موفقیت :

  • ارائه محصولات باکیفیت درجه ممتاز
  • پشتیبانی علمی و عملی شرکت لیسانس دهنده
  • نیروی انسانی متخصص
  • مجهزترین آزمایشگاه تست لوازم آرایشی در غرب آسیا
  • برنامه مدون بازاریابی و فروش