طرح توجیهی جواهرسازی کارگاه جواهرسازی

شرکت جواهرسازی ف.آ برای توسعه کسب‌وکار خویش تصمیم به احداث یک کارگاه جواهرسازی در تهران بر اساس استانداردهای جواهرسازان ایتالیا دارد، به همین منظور برای جذب سرمایه‌گذار نیاز به یک طرح توجیهی جواهرسازی ( بیزینس پلن جواهرسازی . طرح کسب‌وکار جواهرسازی Business Plan  ) وجود دارد. سرمایه‌گذاران این شرکت علاوه بر بیزینس پلن از شرکت ف.آ یک برنامه بازاریابی با ترسیم ۱۰ ساله خواسته است که آن نیز تدوین شد.

 بیزینس پلن جواهرسازی . طرح کسب‌وکار جواهرسازی Business Plan طرح توجیهی جواهرسازی

خلاصه اجرایی طرح توجیهی جواهرسازی

شرکت ف.آ در حال حاضر دارای کارگاه جواهرسازی است و با توسعه کسب‌وکار خود کشور ایران و سه کشور منطقه و با همیاری یک شرکت ایتالیایی قصد توسعه بازار خود را دارد. این شرکت در طرح توجیهی جواهرسازی خود به بیان نیازهای فنی و تخصصی خود پرداخته و تجهیزات تخصصی جدید جواهرسازی و مخراج کاری مورد نیاز خود را نیز بیان نموده است.  به منظور رشد و دستیابی به سطح مطلوب نفوذ بازار، شرکت اهداف بازاریابی / تولید زیر را برای ۵ سال آینده معرفی کرده است :

  • استفاده از طرح‌های نوین برای حضور در حداقل ۲۲ گالری مختلف.
  • افزایش تعداد طرح‌های ارائه شده تا ۱۳٪ در سال.

تمرکز جواهرسازی و طلاسازی

  • گردنبند

  • ساعت

  • انگشتر

  • دستبند

  • پابند

  • پیرسینگ ( نگینه زبان . لب . گوش . زبان . ناف … )

  • گوشواره

  • گل سینه

  • سگک کمربند

  • تل ( سربند )

  • گیره کروات

  • دکه سردست

  • کارهای سفارشی خاص

  • طلا و جواهر کاری قلیان ، پیپ ، ….

  • طلا و جوهر کاری خودرو

  • طلا و جواهر کاری قلاده حیوانات

  • طلا و جواهر کاری کیف و کفش ….

بازار رقابت جواهر سازی  :

در طرح توجیهی جواهر سازی رقبا ( هنرمندان جواهر ساز ) به چهار دسته تقسیم میشوند : 

  • هنرمندانی در که در کارگاه‌های بزرگ کار می‌کند و در سطح وسیع و کشور محصولات خود را پخش می‌نمایند.
  • شرکت‌هایی که گروه طراحی خود را دارند و فرایند بازاریابی و فروش جواهرات را به صورت انبوه انجام می‌دهند.
  • هنرمندانی که به صورت انحصاری محصولاتی را برای مشتری خاص طراحی و اجرا می‌نمایند.
  • هنرمندانی که برای عمده‌فروشان محصولات را طراحی می‌نمایند.

 مشتریان جواهرسازی ف.آ

مشتریان اصلی به سه دسته تقسیم میشوند :

  • مصرف‌کننده نهایی
  • مجموعه گالری‌ها که از طریق شبکه خرده‌فروشی ، محصولات را پخش و توزیع می‌گردد.

 مصرف‌کننده نهایی جواهرسازی ف.آ  ، می‌توانند از طریق وب‌سایت و یا تماس با گالری یا نمایشگاه ، محصولات را تهیه نمایند. گالری‌ها ( مغازه‌ها و نمایشگاه‌ها ) از طریق نمایشگاه خود ف.آ به محصولات مدنظر دست پیدا خواهند نمود.

اهداف مندرج در طرح توجیهی جواهرسازی

 اهداف پنج سال اول فعالیت شامل :

  • راه‌اندازی خط دوم و سوم
  • تجهیز کارگاه جواهرسازی با آخرین تجهیزات روز دنیا
  • پوشش حداقل ۲۲ گالری جواهر با محصولات این شرکت
  • افزایش تعداد طراح ارائه‌شده تا ۱۳% در سال

بیانیه مأموریت

ماموریت این شرکت ارائه طرحهای هنرمندانه و خلاقانه جواهرات از طلا ، تیتانیوم و سنگهای گرانبها . هدف ما جلب رضایت حداکثری مشتریان کنونی و آتی است. خدمات ما باید بیش از حد انتظار مشتری باشد.

مواد اولیه به کار گرفته شده

  • طلا
  • پلاتینیوم
  • سنگ های جواهر ( الماس ، زمرد ، فیروزه ، عقیق ، یشم ، توپاز ، کهربا ، لاجورد ، مروارید ، یاقوت ، …. )