طرح کسب و کار فروشگاه آنلاین (بیزینس پلن) لوازم مراقبت از نوزاد سازگار با محیط زیست
Ecommerce (Online MarketPlace) Business Plan استکهلم , سوئد
شرکت م.ن قصد دارد که یک تجارت الکترونیک راه اندازی نماید و تجارت فعلی خود را گسترش دهد، بنابراین درخواست نگارش طرح کسب و کار فروشگاه آنلاین (طرح تجاری , طرح توجیهی , بیزینس پلن Business Plan) خود را به تیم تخصصی طرح توجیهی سپرد.
طرح کسب و کار تجارت الکترونیک چندین هدف کلیدی را برای این شرکت باید محقق سازد :
- اول، طرح کسب و کار فروشگاه آنلاین کمک می کند تا اهدافی را برای تجارت الکترونیک را تعیین و یک نقشه راه برای رسیدن به آنها ارائه میدهد.
- دوم، طرح کسب و کار فروشگاه آنلاین کمک می کند تا استراتژی های مناسبی برای دستیابی به اهداف خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، با درک روندها در بازار تجارت الکترونیک، نقاط قوت و ضعف رقابت خود، و نیازهای جمعیت شناختی و روانشناختی مشتریان هدف خود، می توانید محصول و استراتژی های بازاریابی بهتری ایجاد کنید.
- سوم، طرح کسب و کار فروشگاه آنلاین کمک می کند تا منابع انسانی و مالی مورد نیاز خود را شناسایی کند. و در نهایت، اگر به سرمایه گذاری خارجی نیاز داشته باشد، طرح کسب و کار ابزاری کلیدی برای نشان دادن سرمایه گذاران بالقوه خواهد بود تا آنها را متقاعد کند که برایش چک بکشند.
خوشبختانه نگارش طرح کسب و کار تجارت الکترونیک نیازی به ماه ها زمان نیاز ندارد.
خلاصه کسب و کار
شرکت م.ن که دفتر مرکزی آن در استکهلم سوئد است، یک وب سایت برای فروش لوازم سازگار با محیط زیست است که به دنبال ارائه یک منبع جایگزین برای بازار انبوه اقلام مراقبت از نوزاد است.
- هدف این است که از طریق آموزش محصولات و شیوههای مراقبت از نوزاد سازگار با محیط زیست، احساسات مصرفکننده را به سمت نگرش آگاهتر از محیط زیست سوق دهیم.
- هدف این وب سایت افزایش دسترسی به این محصولات و سبک زندگی با ایجاد یک پورتال کاربرپسند است که والدین را به طیف گسترده ای از تولید کنندگان، مشاغل کوچک و محصولاتی که در اقلام نوزاد، زنانه و بارداری کاملاً اورگانیک ، طبیعی، سازگار با محیط زیست تخصص دارند، مرتبط می کند.
- هدف این وب سایت نه تنها فروش کالا، بلکه ایجاد جامعه ای از والدین و کسب و کارهای دوستدار محیط زیست به منظور تبدیل شدن به ارائه دهنده برتر و قابل اعتماد خدمات و محصولات آنلاین در فضای سبز است.
خلاصه طرح کسب و کار یکی از مهمترین بخشهای بیزینس پلن است.
محصولات
بر اساس طرح کسب و کار فروشگاه لوازم مراقبت از نوزاد سازگار با محیط زیست لیست اولیه محصولات آمده است.
همانطور که می بینید همه اقلام در پنج دسته اصلی زیر طبقه بندی می شوند:
- پوشک: پوشک، دستمال مرطوب، کرم، پوشک پارچه ای، کیسه پوشک
- تغذیه: بطری، ظروف، شیردهی، شیر خشک، پیش بند
- اسباب بازی ها و کتاب ها: اسباب بازی های کودک و کتاب های تخته
- ایمنی: مانیتور کودک، گیت، کمک های اولیه، دارو و اقلام ضد کودک
- دنده: کالسکه، صندلی بلند، صندلی ماشین، تاب، تخت نوزاد قابل حمل
این وب سایت یک نمایش چرخشی از محصولات ویژه و جدید در صفحه اصلی خود و همچنین یک پایگاه داده قابل جستجو خواهد داشت. محصولات مستقیماً از طریق سازنده به منزل مشتری ارسال می شود.
طراحی سایت
برای طراحی وب سایت فروشگاه لوازم مراقبت از نوزاد سازگار با محیط زیست از دو فرد یا سازمان کمک گرفته میشود :
این وب سایت توسط یک شرکت توسعه و توسط یک طراح وب ماهر طراحی می شود و روند آن توسط مدیر فناوری شرکت نظارت می شود.
در صورت لزوم، برنامههای نرمافزاری موجود برای رفع نیازهای استاندارد خریداری میشوند تا هزینهها بدون کاهش عملکرد و جلوگیری از مشکلات مرتبط با نرمافزارهای تازه توسعهیافته کاهش یابد.
این وبسایت همیشه در دسترس خواهد بود، اما نمایندگان خدمات مشتری که به درخواستهای ایمیل پاسخ میدهند، فقط 7 روز در هفته از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر کار خواهند کرد.
آمار و روند صنعت
آمار و حقایق اندازه صنعت زیر برای این شرکت خوب است. صنعت تجارت الکترونیک بازار مشتریان بزرگتری را جذب خواهد کرد زیرا خانوارهای بیشتری اقلام آنلاین را خریداری می کنند.
اندازه بازار تجارت الکترونیک جهانی در سال 2019 به 9.09 تریلیون دلار ارزش گذاری شد و انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 14.7 درصد از سال 2020 تا 2027 رشد کند.
افزایش نفوذ اینترنت، جمعیت استفاده کننده از گوشی های هوشمند را در سراسر جهان تقویت می کند.
طرح کسب و کار تجارت الکترونیک چیست ؟
طرح کسب و کار تجارت الکترونیک یک سند مکتوب است که تجارت شما را توصیف می کند، از جمله ارائه محصول/خدمت، استراتژی بازاریابی و پیش بینی های مالی.
این یک راه عالی برای رسمی کردن فرآیند کسب و کار شما است و به ویژه اگر به سرمایه گذاران یا وام دهندگان بالقوه پیشنهاد می دهید می تواند مفید باشد.
آیا به طرح کسب و کار تجارت الکترونیک نیاز دارم؟
اگر کسبوکاری دارید که بر حضور آنلاین متمرکز است، توسعه یک برنامه رسمی برای کسب و کار شما مفید خواهد بود. در شرایط اقتصادی کنونی، مشاغل به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان هستند.
توسعه یک طرح کسب و کار تجارت الکترونیکی مناسب می تواند به شما کمک کند تا هر دوی این موارد را بدون قربانی کردن سایر زمینه های رشد و توسعه شرکت خود انجام دهید.
هر چند وقت یکبار باید طرح کسب و کار تجارت الکترونیک خود را به روز کنم؟
شما باید به طور منظم طرح کسب و کار تجارت الکترونیک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز در محیط دائماً در حال تغییر اقتصاد مبتنی بر اینترنت امروزی مرتبط است.
شما باید حداقل یک بار در سال و قبل از هر تصمیم تجاری بزرگ آن را به روز کنید.
چگونه یک طرح تجاری تجارت الکترونیک بنویسم؟
برای نوشتن یک طرح کسب و کار تجارت الکترونیک باید اجزای زیر را در نظر بگیرید:
- خلاصه اجرایی در این بخش، یک نمای کلی از تجارت الکترونیکی خود شامل نکات برجسته از هر بخش از طرح کسب و کار را ارائه می دهید.
- بررسی اجمالی شرکت – این بخش شامل شرحی از شرکت شما، شکل قانونی کسب و کار آن، جایی است که شما در آن قرار دارید و/یا در آن مستقر هستید، چه کسی در این سرمایه گذاری شرکت دارد (چه از نظر مالی و چه غیر مالی)، مشتریان شما چه کسانی خواهند بود، و اینکه چرا یک مصرف کننده باید به جای رقیب از شما خرید کند.
- تجزیه و تحلیل صنعت – در اینجا با ارائه داده های مرتبط، وضعیت فعلی صنعتی را که کسب و کار شما در آن درگیر است، توضیح می دهید. این اطلاعات به شما این امکان را میدهد که چشمانداز رقابتی، موانعی که ممکن است بر ورود به این صنعت تأثیر بگذارد و نحوه برنامهریزی شرکت شما برای غلبه بر این موانع را توصیف کنید.
طرح کسب و کار – طرح تجاری – بیزینس پلن فروش آنلاین محصولات سبز، ارگانیک و دوستدار محیط زیست
- تجزیه و تحلیل مشتری – مشخص کنید که مشتری شما چه کسی است و چرا از شما خرید می کند. اندازه بازار شما چقدر است؟ چگونه به مخاطبان هدف خود دست خواهید یافت؟
- تجزیه و تحلیل رقابتی – مشخص کنید رقبای اصلی شما چه کسانی هستند. راه های متفاوتی وجود دارد که می توانید شرکت خود را از این رقبا متمایز کنید؟
- برنامه بازاریابی – این بخش باید شامل توضیحاتی در مورد مشتری هدف شما، نحوه دسترسی به آنها و هزینه های مرتبط با این فعالیت باشد.
- برنامه عملیات – این بخش باید نحوه اجرای عملیات روزانه خود را مورد بحث قرار دهد. این شامل اطلاعاتی مانند تولید یا ارائه خدمات، مدیریت موجودی و سایر مسائل کلیدی مرتبط با نحوه عملکرد شرکت شما است.
- تیم مدیریت – این بخش باید از رزومه برای هر یک از اعضای تیم مدیریت شما شامل هر گونه شکاف فعلی در مجموعه مهارت های آنها تشکیل شده باشد.
- برنامه مالی – این بخش باید شامل صورت های درآمد پیش بینی شده، ترازنامه ها و پیش بینی های جریان نقدی برای سه سال اول باشد. شما باید هم وضعیت مالی خود و هم شرکت های فرعی که در آن فعالیت دارید را ارائه دهید.