طرح توجیهی سالن اسپا
شرکت فرزانه تصمیم به تاسیس یک سالن اسپا Spa گرفته بود و قصد داشت تا طرح خود را شهر تهران اجرا نماید.
بعد از دریافت خدمات مشاوره طرح توجیهی از تیم مشاوران مدیریت ایران، فرایند جمعآوری و تحلیل اطلاعات آغازشده و نوشتن طرح کسب کار تجاری (طرح توجیهی) Business Plan در مدت 16 روز کاری به پایان رسید.
خلاصه طرح توجیهی سالن اسپا :
فرزانه قصد دارد تا بهترین خدمات اسپا / سالن سلامت را در منطقه غرب تهران ارائه نماید.
با ارائه ترکیبی از خدمات منحصر به فرد محصولات باکیفیت، سهم بازار خود را به سرعت بالا ببرید.
فرزانه یک فضای دوستانه، آرام و جوان را برای مشتریان خود فراهم میسازد، فضایی که روح و جسم مشتریان مشتاقانه به دنبال آن هستند.
شرکت به صورت یک شرکت سهامی خاص و پنج سرمایه گذار تاسیس شد.
محصولات و خدمات
در طرح توجیهی ارائه یک طیف گستردهای محصولات و خدمات مرتبط با تسکین درد و آرامش ذهن و روح پیشنهادشده است. اسپا ارائهدهنده روشهای گوناگون ماساژ ، درمانهای جسمانی و انرژیدرمانی است. همه اینها باید در محیط ساکت و آرام صورت پذیرد.
مزیتهای رقابتی
اسپا/ سالن سلامت موردنظر شرکت فرزانه باید از ترکیبی از خدمات ، مکان و مشتری مداری منحصربهفرد به مزیت رقابتی دست یابد.
خدمات فرزانه باید بسیار با کیفیت و قابلاعتماد باشد.
دورههای آموزشی خلاقانهای توسط تیم مشاوران مدیریت ایران برای تعمیق دانش کارکنان در خصوص مشتری مداری و خدمت به مشتری برگزار میگردد.
مشتریان باید هنگام ترک محیط ، به صورت واقعی احساس نمایند که بیش از چیزی که انتظار داشتند، دریافت نمودهاند و این تجربهای است که در سایر اسپاها / سالنهای سلامتی رقبا، هرگز قابل تحصیل نیست.
مدل کسبوکار مشتری محور را فقط در حرف و روی کاغذ تعریف ننمودهایم.
با تعریف پاداش مالی برای کارکنان، سطح ارائه خدمات را تا حدی بینظیر بالا میبریم.
این سبب افزایش نرح بازگشت سرمایه خواهد شد. روح فضای کسبوکار تا حدود 90% امید بازگشت مشتری را بالابرده است.
رویه مالی
پیشبینی درامد حاصل از فروش شرکت فرزانه برای دو سال انجامشده است.
در سال دوم، شرکت به سوددهی میرسد و سود پیش از کسر مالیات خوبی خواهد داشت.
همچنین جذب سرمایهگذار از طریق فروش سهم جدید، برای گسترش سطح کسبوکار در نظر گرفتهشده است.
اهداف :
1- درآمد فروش در پایان سال دوم قابل توجه باشد.
2- سود ناخالص در پایان سال دوم حاصل گردد.
3- نرخ بازگشت مشتری به خرید در حدود 90% باشد.
4- ایجاد یک گروه از مشتریان در پایان سال اول.