صفر تا صد نوشتن بیزینس پلن کانادا – طرح تجاری برای استارتات ویزای کانادا

اگر از آن دسته مدیران و متخصصان و کارآفرینانی هستید که قصد کرده‌اید بخت خود را در کشوری دیگر بسنجید کانادا یکی از بهترین مقاصد شما برای چنین امری است. کشور کانادا حامی استارت‌آپ‌های مختلف است و شرایط بسیار مناسبی برای آن‌ها فراهم آورده است. همچنین یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات شرکتی را داراست.

برای سرمایه‌گذاران، تجار و کارآفرینان سه روش مهاجرتی کلی به کانادا وجود دارد که به‌طورکلی هر زمان که شما قصد خوداشتغالی یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا استارت‌آپ را داشته باشید، به بیزینس پلن کانادا نیازمندید. در ادامه با جزئیات طرح تجاری یا بیزینس پلن بیشتر آشنا می‌شویم.

بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا راهنمای ارائه طرح تجاری بیزینس پلن کانادا

کانادا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات شرکتی را دارد

بیزینس پلن چیست و چه تأثیری در مهاجرت به کانادا دارد؟

بیزینس پلن Business Plan طرح توجیهی سندی نوشته‌شده است که اهداف یک کسب‌وکار (معمولاً استارت‌آپ) و چگونگی دستیابی به آن‌ها را نشان می‌دهد. بیزینس پلن همان نقشه راه شرکت‌هاست که از نقطه‌نظر‌های مالی، بازاریابی و عملیاتی ارائه می‌شود.

شش دلیل اهمیت طرح تجاری برای کانادا به شرح زیر است:

  • دورنمایی از منابع موردنیاز برای محقق شدن اهدافتان به شما نشان می‌دهد.
  • با داشتن جداول زمانی می‌تواند مدت‌زمان رسیدن به اهداف یک کمپانی را به‌طور خوبی تخمین بزند.
  • کمک می‌کند تا قدم‌های لازم برای گسترش کسب‌وکار خود در بازارهای جدید را مشخص کنید.
  • راهی مشخص را برای پیگیری روند پیشرفتتان در حین رشد ارائه می‌کند.
  • به شما کمک می‌کند تا خطرات احتمالی را ارزیابی و برنامه‌ریزی کنید.
  • و در نهایت به سرمایه‌گذارانتان اجازه می‌دهد تا قدرت و دوام شرکت شما را درک کنند و شما را گزینه مناسبی برای پیشرفت کانادا دریابند.

بیزینس پلن مشخص کننده اهداف کسب‌وکار است

انواع بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا کدام است؟

طرح‌های تجاری‌ای چون بیزینس پلن کانادا، به چهار نوع مختلف تقسیم شده و هرکدام به میزان متفاوتی تلاش نیاز دارد. موفقیتشان به عوامل مختلفی مثل جای درست استفاده از آن‌ها بستگی دارد. این چهار مورد به شرح زیر است:

  1. طرح‌های بسیار کوتاه یا مینی پلن‌ها (بیزینس پلن یک صفحه ای) که کوتاه و خوش‌خوان هستند و برای سازمان‌های کوچک مناسب‌اند.
  2. طرح‌های ارائه‌ای (Pitch Deck ) که با پاورپوینت در ۲۰ دقیقه ارائه می‌شوند و امکان پرسش‌وپاسخ دارند.
  3. طرح‌های کاری که برای برنامه‌ریزی‌های کاری مناسب‌اند. طولانی‌تر هستند ولی می‌توانند ارائه کوتاه با لحن صمیمی‌تری داشته باشند.
  4. طرح‌های «چه می‌شود اگر« که بدترین حالت سناریو در کسب‌وکار لحاظ می‌شوند و معمولاً ضمیمه سایر طرح‌ها هستند. کوتاه‌اند و در شرایط خاص مثل گرفتن وام بانکی یا برای شرح خریدهای خاص و تصمیم‌گیری برای توسعه‌های کلان مورداستفاده واقع شوند.

پیچ دک pitch deck بیزینس پلن کانادا استاراتاپ ویزا

اجزای بیزینس پلن (طرح تجاری) کانادا

گرچه هر بیزینس پلن کانادا با دیگری فرق دارد، اما به‌طور تقریبی هر بیزینس پلن به جز فهرست مطالب شامل ده جز مهم دیگر است که در زیر هر جز را با توضیح مختصری برایتان ذکر کرده‌ایم.

۱. خلاصه اجرایی

این بخش نمای کلی و خلاصه بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا را پوشش می‌دهد و شامل مأموریت شرکتتان و محصولات و خدمات شما است. اگر کار شرکت شما جدید است ممکن است بخواهید دلیل راه‌اندازی خود را مطرح کنید، بهتر است این بخش را در پایان کار نگارش کنید.

۲. شرح کسب‌وکار

این قسمت شامل شرح جامعی از اهداف، کسب‌وکارتان، محصولات، خدمات و مشتریان هدفتان است. باید در آن علاوه بر جزئیات صنعت کاری، رقبای اصلی و تجربیات کاری خود و تمایز شما با دیگران نیز درج شود.

۳. تحلیل و استراتژی بازار

هدف این بخش این تعریف مخاطبان هدف است و باید شامل مکان جغرافیایی بازار هدف، مشکلات اولیه مخاطبان، مهم‌ترین نیازهای بازار هدف و چگونگی برطرف‌شدن آن توسط کار شما، جمعیت‌شناسی مشتریان و بیشترین مکان فعالیت شما باشد.

۴. طرح بازاریابی و فروش

در این قسمت به‌طور مفصل به مواردی چون استراتژی‌های مخصوص بازاریابی، فروش و تبلیغات پیش‌بینی شده، علت انتخاب شما توسط مشتریان، پیشنهادات فروش، چگونگی دستیابی به محصولات و خدمات شما توسط مخاطبان می‌پردازید.

استراتژی‌های بازاریابی و فروش بخشی از بیزینس پلن است

  1. تحلیل رقابتی

بیزینس پلن کانادا مثل سایرین باید شامل تحلیل دقیق رقبا و مقایسه شما با آن‌ها باشد. به جز تحلیل، باید مزایای رقابتی خود، موارد متمایزکننده کسب‌وکار شما و نحوه برنامه‌ریزی‌تان برای این تمایز را مشخص کنید. مشکلات احتمالی ورود خود به بازار هدف در ابتدای کار نیز باید درج شود.

۶. شرح مدیریت و سازمان

در این قسمت به‌طور جزئی به استراتژی‌های مدیریتی و سازمان کار خود می‌پردازید. افراد تیم، سرپرستان گروه و صلاحیت و وظایف آن‌ها را معرفی می‌کنید. همچنین قادر هستید که نیازمندی‌های نیروی انسانی و شکل قوانین شرکت خود را نیز شرح دهید.

۷. توضیحات محصولات و خدمات

در این بخش به جزئیات محصولات و خدمات مورد ارائه خود که در خلاصه اجرایی آورده بودید، می‌پردازید. مثلاً نحوه تولید، مدت‌زمان ماندگاری، نیازهایی که برآورده می‌کنند و هزینه ایجادشان را توضیح می‌دهید.

۸. برنامه عملیاتی

برنامه عملیاتی به نحوه برقراری شرکت در کانادا می‌پردازد. اطلاعاتی مربوط به نحوه برنامه‌ریزی کسب‌وکارتان مانند موقعیت فیزیکی شرکت شما، تعداد کارمندان و سایر جزئیات مربوط به عملیات شرکت شرح داده می‌شود.

۹. پیش‌بینی مالی و نیازها

در این قسمت باید به پیش‌بینی درآمدی خود و میزان بودجه اولیه موردنیاز برای شروع بپردازید. از دیگر موارد موردنیاز، شرح صورت‌های مالی با تجزیه و تحلیلشان و پیش‌بینی جریان نقدی است که باید درج شود.

۱۰. نمایشگاه‌ها و ضمیمه‌ها

بخش پایانی بیزینس پلن کانادا باید شامل هرگونه اطلاعات اضافی برای پشتیبانی بیشتر از جزئیات ذکر شده در طرح شما باشد. اطلاعات متداول می‌توانند رزومه مدیریت، تحقیقات بازاریابی و موارد پیشنهادی یا فعلی، مجوزها و مستندات قانونی، تصاویر محصولات و مدارک مالی باشند.

هرچه جزئیات آماری دقیق‌تر باشد، احتمال پذیرش طرح بیشتر می‌شود

7 نکته مهم در نوشتن بیزینس پلن کانادا

هنگام نوشتن بیزینس پلن کانادا توجه به نکات زیر ضروری است:

۱. در قدم اول دستورالعمل‌های برنامه‌های مهاجرتی را در خصوص زمینه‌های کلیدی برای نوشتن طرح تجاری بررسی کنید و طرح کسب‌وکار خود را طبق آن تنظیم کنید.

۲. معیارهای امتیازدهی طرح خود را بیابید و برای کسب بالاترین نمره ممکن از کارآفرینان، مشاوران مهاجرت و کسب‌وکارها کمک بگیرید.

۳. یکی از عوامل مهم موفقیت بیزینس پلن قوی، بازار است. با مقایسه بازار فعلی با بازار کانادا می‌توانید دریابید چرا و چطور کانادا بهترین مکان برای رشد شماست. برای موثق‌تر شدن اطلاعات خود می‌توانید از نویسندگان کانادایی آشنا با بازار محلی استفاده کنید.

۴. از شناسایی ریسک‌های بازارهای محلی غافل نشوید. تنظیم استراتژی مدیریت و ریسک، اعتبار و امتیاز کار شما را بیشتر می‌کند.

۵. سعی کنید خط تجاری خود را بر مبنای مشخصات و مهارت‌های فردی خود انتخاب کنید چراکه یک عامل حیاتی در نوشتن یک بیزینس پلن قانع‌کننده و موفق است. بدین منظور می‌توانید از تیم طرح توجیهی ما کمک بگیرید.

۶. پرداختن به جزئیات خیلی مهم است از توضیح تیترهای عمومی‌ای چون بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بپرهیزید و به‌جای آن از ویژگی‌های بازاریابی رسانه‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها در تجارت خود بهره ببرید.

۷. حساب‌های مالی خود را دقیق تنظیم کنید و یک تحلیل سربه‌سر بر مبنای صنعت کانادا انجام دهید. دراین‌خصوص استفاده از حسابداران کانادایی یا افراد خبره این حوزه و آشنا با کانادا می‌تواند مفید باشد.

نتیجه‌گیری

موفقیت نوشتن بیزینس پلن کانادا تا حد زیادی به تیم شما در خصوص پیاده‌سازی کسب‌وکار و جلب نظر سرمایه‌گذاران نیاز دارد.

همیشه به یاد داشته باشید که پرداختن به جزئیات دقیق کار شما، امری دشوار و شدیداً مهم است و نیاز به متخصصان خبره دارد و استفاده از راهنمایی‌های آن‌ها از صرف زمان بیهوده و شکست نهایی‌تان جلوگیری می‌کند.

اگر بدین منظور به راهنمایی و کمک نیاز دارید سایت ما یک گزینه مناسب برای شماست.

 

نوشتن بیزینس پلن کانادا – نوشتن طرح تجاری برای کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *