نمونه مارکتینگ پلن (طرح بازاریابی – برنامه بازاریابی)
آقای مایکل به تقاضای نوشتن طرح بازاریابی برای هتل X سیدنی را به تیم مشاوران مدیریت ایران ارائه نمود.
با توجه به تغییرات اعمال شده در قوانین ساخت و ساز در مرکز شهر سیدنی ، طرح بازاریابی باید میتوانست شرایط کسب و کاری را در نقطه جغرافیایی جدید ، نشان دهد. بنابراین مارکتینگ پلن زیر بخشی از واقعیت های مندرج است.
نمونه طرح بازاریابی هتل در سیدنی
خلاصه اجرایی
هتل X سیدنی، نماینده برند پنج ستاره Marriott است. همه هتل های بین 25 تا 35 اتاق دارند.
املاک Marriott به دلیل موقعیت های مناسب و استراتژیک خود در شهرهای بزرگ در سراسر استرالیا مشهور هستند. این هتل سطح بالای خدمات را به مهمانان ارائه میکند، و طیف گسترده ای از امکانات تجاری را به مشتریان پیشنهاد میدهد.
هتل X سیدنی دارای 35 اتاق منحصر به فرد است و مهمانان شرکتی را هدف قرار می دهد که دو تا سه شب اقامت دارند. بخش های تجاری هدف شامل بخش IT است به دلیل نزدیکی ملک به مرکز شهر سیدنی است.
متمایز کردن نوع خدمات تجاری منحصربه فرد، از خدمات رقابتی، نه تنها به ایجاد برند X کمک می کند، بلکه مسافران تجاری متعددالسفر را جذب می کند، که به سطح بالاتری از خدمات شخصی سازی نیاز دارند تا بتوانند در رقابت باقی بمانند. املاک پنج ستاره در مرکز سیدنی، فرصتی را برای هتل X سیدنی فراهم میکند تا از شایستگیهای اصلی خود در زمینه خدمات رسانی به مسافر تجاری در محیطی مجلل استفاده کند.
تحلیل موقعیت
گروه «هتلهای Marriott» بیش از 420 ملک کاملاً تحت مالکیت و مدیریت دارد. این گروه در مکان های استراتژیک، درون شهر و خدمات رسانی به مشتریان عمدتاً شرکتی تخصص دارد.
داراییها از دستههای سه تا پنج ستاره به اضافه هستند و شامل مارکهای زیر میشوند:
Regis®, W®, EDITION®, JW Marriott®, The Luxury Collection®, Marriott Hotels®, Westin®, Le Méridien®, Renaissance® Hotels, Sheraton® .
این گروه در همه برندهای خود، به ویژه هتل های Marriott که 68 درصد از درآمد کل گروه را تشکیل می دهند، نمونه عالی از کسب و کار با تکرار بالا است.
هتل Marriott، به مشتریان قراردادی سالانه از بخشهای مسافرتی، خودرو و فناوری اطلاعات وابسته است. این حوزه کسب و کار 70 درصد از درآمد ملک را تشکیل می دهد.
بازار کنونی به دلیل رکود اقتصادی و محدودیتهای سفر تا حدودی رکود دارد. هتل x، باید تمرکز خود را بر ارائه خدمات تجاری مثال زدنی، با نرخ های مقرون به صرفه، ادامه دهد تا ارتباط با مشتری را فراتر از یک اقامت توسعه دهد.
نرخ های رقابتی اتاق به منظور جذب مشتریان قراردادی در دوره 10-12 ماهه به طور چشمگیری کاهش یافته است. ماندن هتل در محیط فعلی، به تجارت قراردادهای شرکتی و وفاداری مشتری به برند بستگی دارد. بنابراین برند باید به تعهدات و ارزش های خود عمل کند.
نیازهای بازار
هتل X ارزش و مزایایی را به مشتریان خود ارائه می دهد. ما به دنبال ارائه خدمات شخصی سازی شده مثال زدنی به مهمانان خود هستیم. ما محیطی مجلل و آرام را برای مهمانان خود فراهم می کنیم تا بتوانند تجارت خود را در آن انجام دهند.
کلید موفقیت
کلید موفقیت کسب و کار ما سطح وفاداری مشتری و تکرارخرید به صورت سالانه است. ما به مهمانان خود به روزترین امکانات فنی تجاری را چه در داخل اتاق ها و چه در داخل محل کنفرانس هتل ارائه می دهیم.
تحلیل بازار
2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |||
مشتری بالقوه | نرخ رشد | CAGR | |||||
مسافرین | 7% | 1,000 | 1,071 | 1,147 | 1,228 | 1,315 | 7.09% |
حوزه IT | 8% | 1,200 | 1,296 | 1,400 | 1,512 | 1,633 | 8.01% |
حوزه خودرو | 10% | 1,500 | 1,643 | 1,799 | 1,970 | 2,157 | 9.51% |
کل مشتریان | 8.38% | 3,700 | 4,010 | 4,346 | 4,710 | 5,105 | 8.38% |
جمعیت شناسی بازار
- جغرافیای بازار: سیدنی با 5 میلیون نفر جمعیت است.
- جمعیت شناسی بازار: جامعه عمدتاً از خانواده هایی تشکیل شده است که دو تا چهار فرزند دارند، چه در خانه یا خارج از خانه، و حداقل یکی از والدین در کالج تحصیل کرده باشد.
- روانشناسی بازار: اخلاق قوی در جامعه وجود دارد و بسیاری از شرکتهای خانوادگی برای نسلها رونق داشتهاند. همچنین یک احساس قوی از جامعه و سطح بالایی از آگاهی در مورد مراقبت از محیط زیست وجود دارد.
- رفتارهای بازار: کسب و کارهای منطقه هر جا که ممکن است از یکدیگر حمایت کنند و به روابط طولانی مدت با مشتریان و تامینکنندگان وفادار بمانند. این بهعنوان وسیلهای برای سرمایهگذاری و حمایت از ساختار جامعه عمل میکند.
این نگرش از اصول برند هتل X پشتیبانی می کند، که به مدت 15 سال در شهر حضور داشته است
بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2021، بیش از 68 درصد از مردم از وچود هتل X آگاهی داشتند. سطوح آگاهی در میان مشاغل کوچک تا متوسط با 20 کارمند یا بیشتر، که از امکانات هتل برای مهمانان تجاری یا برای سایر موارد استفاده کرده بودند، بالاترین میزان بود.
روندهای بازار
روندهای بازار را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:
سیاست های مسافرتی شرکتی، روندهای تجاری محلی، و کاهش اقتصادی.
رشد بازار
نرخ رشد بازارهای هدف طی پنج سال گذشته ثابت بوده است. بخش تجارت مسافرتی به طور متوسط 7.1 درصد، بخش خودرو به طور متوسط 9.5 درصد و صنعت فناوری اطلاعات 8 درصد رشد داشته است.
رویدادهای اخیر جهان باعث کاهش نرخ رشد شده است، اما روندهای فعلی حاکی از بازگشت به ارقام رشد پیش بینی شده طی سه تا شش ماه آینده است. پیشبینی میشود که پس از تثبیت مجدد، رشد با سرعت ثابتی در راستای گسترش فعالیتهای فناوری اطلاعات منطقه، برنامه سالانه رویدادهای تجارت مسافرتی در حال برگزاری در سال جاری ادامه یابد.
محیط کلان
مسائل محیطی و خارجی که بر هتل X تأثیر می گذارد عبارتند از:
سیاسی: محیطی باثبات که در آن تأثیر کمی بر توانایی ما برای درآمدزایی دارد.
اقتصادی: رکود اخیر باعث شده است که بسیاری از هتلهای زنجیرهای کوچکتر با محوریت کسبوکار منحل شوند، زیرا مانند زنجیرههای بزرگتر، زیرساختی برای پشتیبانی از املاک با عملکرد ضعیف ندارند. اگرچه بهبودی در حال آغاز است، ممکن است مدتی طول بکشد تا محدودیت های سیاست مسافرتی شرکتی به طور کامل برداشته شود و سفرهای تجاری به همان سطوح سه سال گذشته بازگردد.
اجتماعی: گرایش به سمت سفرهای کاری مقرون به صرفه باعث می شود مهمانان هتل به دنبال ارزش بیشتر برای پول باشند، جایی که استراتژی تمایز ارزش افزوده ما وارد عمل می شود.
فناوری: نصب سیستمهای رزرو اتاق روی هواپیما در هواپیماهای خاص، مستلزم ادغام سیستم با سیستم رزرواسیون مرکزی خود گروه هتل است. این امر مستلزم سطح بالایی از سرمایه گذاری است.
نمونه مارکتینگ پلن – هتل در سیدنی استرالیا
ماموریت
هتل x به ارائه بالاترین کیفیت خدمات و استانداردها به مهمانان خود اختصاص دارد. ما بیش از هر چیز به دنبال این هستیم که به قول خود در مورد ارزش و کیفیت عمل کنیم.
ما برای جایگاه خود در جامعه ارزش قائل هستیم و برای توسعه این روابط و احترام و حفاظت از محیط زیست خود تلاش خواهیم کرد.
ارائه خدمات
امکانات با کیفیت بالا همراه با خدمات شخصی سازی شده، متمایز از رقابت در راستای استراتژی کلی برند، ثابت کرده است که رویکرد موفقی است که سطوح بالایی از تجارت را ایجاد می کند.
تثبیت موقعیت
هتل X به عنوان یک هتل پنج ستاره پلاس، برای مسافران تجاری، موقعیت استراتژیک دارد و سطح بالایی از خدمات شخصی را ارائه می دهد. تمرکز ما بر ارائه ارزش افزوده به مهمانان و متمایز کردن خود در سطوح خدمات شخصی است.
خلاصه WOT
تجزیه و تحلیل زیر نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان ما و فرصت ها و تهدیدهای پیش روی شرکت در محیط بیرونی ما را برجسته می کند. ما باید برای بهبود نقاط ضعف خود تلاش کنیم.
قوت های سازمانی باید به منظور بهره برداری از فرصت های بیرونی به محض ایجاد آنها به کار گرفته شود و برنامه های احتیاطی به منظور مقابله با تهدیدات ارائه شده توسط محیط تدوین شود.
نقاط قوت
- استراتژی: استراتژی تمایز ایجاد شده است.
- ساختار: ساختار مسطح و غیر متمرکز.
- مهارت ها: طیف متنوعی از مهارت های خدماتی در مدیریت و کارکنان.
- سبک: فرهنگ قوی و مشارکتی.
- کارکنان: کارکنان متخصص و مجرب که دارای انگیزه و مهارت بالایی هستند. تیمی آموزش دیده که به هتل خود افتخار می کنند و به ارزش های برند احترام می گذارند و تبلیغ می کنند.
- ارزش های مشترک: واضح و به خوبی بیان شده است.
- قدرت برند: ارزش های برند به خوبی نشان دهنده وفاداری به برند در میان مهمانان فعلی و جدید است.
- شهرت: شهرت قوی در بازار محلی و بازارهای تجاری شرکت ها و مسافرت به دلیل قابلیت اطمینان، خدمات نمونه و کیفیت.
نقاط ضعف
- استراتژی: استراتژی تمایز باید با وضوح بیشتری در خارج، در بازارهای محلی و ملی بیان شود.
- سیستمها: سیستمهای رسمی ناشی از کار و محیط جزئیات محور هستند. ارتباطات بین بخشی می تواند بهبود یابد.
- کارکنان: جابجایی فصلی مستلزم آموزش مداوم و جهت گیری کارکنان جدید است.
- امکانات: اتاق های خاصی از نظر تجهیزات فنی مانند دسترسی به اینترنت پرسرعت و لینک های لپ تاپ نیاز به بازسازی و ارتقا دارند.
فرصت ها
- بازار: بازگشت رشد پس از یک دوره رکود.
- رقبا: در حال حاضر هیچ رقابت مستقیمی از نظر طاقچه پنج ستاره «اموال تجاری بوتیک» وجود ندارد.
- تامین کنندگان: روابط قوی و طولانی مدت با تامین کنندگان ایجاد شده است.
- وابستگی مهمان: تکرار تجارت شرکتی بر اساس خدمات شخصی و کیفیت، در محیطی کوچک اما مجلل.
تهدیدها
- ورود به بازار: پتانسیل یک برند رقابتی و جهانی برای ورود به بازار با محصول مشابه.
- جایگزین: آپارتمان های تجاری کاملاً مبله و سرویس شده با نرخ های روزانه پایین تر.
- اقتصاد: بهبود از رکود خفیف ممکن است زمان ببرد.
رقابت
اگرچه هیچ رقابت مستقیمی وجود ندارد، از نظر ملک پنج ستاره بهعلاوه بوتیک، سایر هتلهای پنج ستاره و آپارتمانهای خدماتی برای همان بخشهای تجاری شرکتها رقابت میکنند.
رقابت غیر مستقیم
رقابت غیرمستقیم X جلسات “از راه دور” در دنیای شرکت ها است. هرچه شرکتهای بیشتری تصمیم بگیرند جلسات را از طریق تلفن، با استفاده از فناوری کنفرانس وب و فناوری تلفن ویدیویی برگزار کنند، افراد تجاری کمتر سفر میکنند و بر هتل X تأثیر بیشتری میگذارد.
X باید از تمام فناوریهای جدید ملاقات از راه دور مطلع باشد و همچنان با مشتریان این موضوع را تقویت کند که هیچ راه بهتری برای انجام تجارت وجود ندارد.
استراتژی بازاریابی
هدف استراتژی بازاریابی ما این است که مجموعه منحصربهفردی از خدماتی را که به مهمانان باهوش هتل ارائه میدهیم، منتقل کنیم. ما سعی میکنیم تمرکز مهمانان خود را به مسائل کیفیت و ارزش پولی که صرفاً هزینههای نهایی مربوط به اقامت آنها است، معطوف کنیم.
گزاره ارزش
هتل ریورویو بهترین و شخصی ترین خدمات را برای مسافران شرکتی ارائه می دهد. ما ملزومات تجاری را در هر اتاق شامل میکنیم، مانند میز کار زیبا، اتصال به اینترنت، دسترسی بیسیم، و دسترسی آسان به اتاقهای جلسه با تمام نیازهای صوتی و تصویری و فناوری و همچنین پذیرایی برای جلسات طولانیتر را فراهم میکنیم.
مسائل بحرانی
ما نقاط قوت زیادی داریم از جمله استراتژی تمایز، ساختار صاف و کارکنان بسیار ماهر و آموزش دیده. نقاط ضعف ما شامل نیاز به ارتباط شفاف تر استراتژی در محیط خارجی، جابجایی بالای کارکنان و الزامات آموزشی به دلیل نوسانات فصلی است.
اگرچه خطر کم تا متوسط ورود یک نام تجاری رقابتی به بازار وجود دارد، اما فرصتهایی نیز در رابطه با سطح بالای وابستگی مهمانان ما به خدمات خاص ما و موقعیت قوی ما در جامعه با مشتریان و تامینکنندگان وجود دارد.
مسائل مهم برای X عبارتند از:
- ادامه تمایز از رقبا و ارائه ارزش افزوده به مهمانانمان.
- حفظ سطوح فعلی کسب و کار تکراری و توسعه وفاداری بیشتر مشتری در بازار رقابتی.
- بخش های جدید بازار مانند بخش تجاری دانشگاه نوتاون را جذب کنید.
- همچنان به عنوان عضوی حامی جامعه نوتاون تلقی میشوید.
اهداف مالی
- درآمد کلی اتاق را 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهید.
- رشد را در بودجه معین 250000 دلار انجام دهید.
- نرخ های قراردادی شرکتی را افزایش دهید تا بازگشت اعتماد به بازار سفر شرکتی را منعکس کند.
- هزینه های حقوق و دستمزد را پایین نگه دارید و سطح اضافه کاری را در نیروی کار کاهش دهید.
اهداف بازاریابی
برای ادامه ارتباط موثر اهداف استراتژیک خود به بازارهای هدف.
برای ارائه یک تجربه مثبت از هتل به همه مهمانانمان.
برای دستیابی به اهداف رشد خود در زمان و بودجه معین.
بازارهای خود را گسترش دهید و بازارهای جدیدی را برای محصولات و خدمات خود شناسایی کنید.
استراتژی بازار هدف
اهداف اولیه ما همچنان بازدیدکنندگان حرفه ای از صنایع زیر به منطقه هستند، جایی که می توان قراردادهای شرکتی سالانه منعقد کرد:
- تجارت مسافرتی؛
- صنعت فناوری اطلاعات؛
- خودرو.
شرکت های محلی برای استفاده روزانه از امکانات کنفرانس، شب های اتاق برای بازدید مدیران و مهمانان حرفه ای طولانی مدت مورد هدف قرار خواهند گرفت.
پیام رسانی
برای موفقیت هتل X بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که هتل در بالاترین سطح نگه داشته می شود تا برند با کیفیت بالا که املاک X به آن معروف هستند حفظ شود.
پیام های ما منعکس کننده این استاندارد بالایی است که می خواهیم با آن مرتبط باشیم. ما نیاز به چاپ بروشور با عکس های با کیفیت بالا و همچنین بر روی کاغذ با کیفیت داریم. مهم است که کمی بیشتر برای مواد بازاریابی هزینه کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها پیام “با کیفیت” ما را در مقابل مشتریان ما نگه می دارند.
اهرام استراتژی
استراتژی بازاریابی ما این است که توجه مشتریان را بر کیفیت بالای خدماتی که ارائه می دهیم متمرکز کنیم. در این استراتژی سه نقطه اصلی با هدف بخشهای مختلف بازار وجود دارد.
آمیخته بازاریابی
مکان
اطلاعات محصول و خدمات از طریق فروش شخصی، بازاریابی مستقیم، تبلیغات و اینترنت به مهمان فروخته می شود. کانال های تحویل شامل آژانس های مسافرتی و سیستم های رزرواسیون بین المللی است
محصول
امکانات با کیفیت بالا همراه با خدمات شخصی مثال زدنی، متمایز از کیفیت رقابت با استراتژی کلی برند، یک رویکرد موفق برای ایجاد سطوح بالای کسب و کار تکراری است.
قیمت گذاری
استراتژی قیمتگذاری با هدف تمایز، ارائه ارزش افزوده با نرخ معقول در مقابل تخفیف و ارزشزدایی محصولات و خدمات ما، سازگار است.
نرخ اتاق های ذکر شده بدون مالیات و خدمات است، به ازای هر شب، هر اتاق با صبحانه قاره ای شامل:
- تک شرکتی – 95.00 دلار؛
- دو نفره شرکتی – 125.00 دلار؛
- لوکس دو نفره شرکتی – 175.00 دلار؛
- سوئیت شرکتی – 225.00 دلار (حداکثر ظرفیت 2 نفر).
نرخهای اتاق کنفرانس بدون مالیات و خدمات است که به ازای استفاده روزانه همراه با استراحت چای و قهوه (2) شامل موارد زیر است:
- اتاق هیئت مدیره Riverview – 260.00 دلار؛
- سالن کنفرانس Riverview – 320.00 دلار؛
- سالن رقص Riverview – 875.00 دلار.
ترویج
ارتقاء: تمرکز اصلی بر ارتباطات جمعی از طریق تبلیغات چاپی در نشریات تجاری و در اینترنت باقی خواهد ماند. کمپین های پست مستقیم به مشتریان فعلی و بالقوه به عنوان ابزاری مقرون به صرفه برای کمپین هدفمند افزایش می یابد.
فروش شخصی در بازار محلی به منظور ادامه ایجاد روابط بلندمدت در جامعه محلی و ایجاد سطوح بالای فعالیت شرکتی، عنصر مهمی از ترکیب باقی خواهد ماند.
فعالیت های روابط عمومی همچنان نقش مهمی در آمیخته بازاریابی ایفا می کند، هتل را به عنوان عضوی حمایت کننده از جامعه معرفی می کند و در رویدادهای محلی مهم شرکت می کند.
بازاریابی مستقیم
بازاریابی مستقیم ما توسط آژانس روابط عمومی ما انجام می شود. ما لیستی از شرکتهای شرکتی را خریداری میکنیم و اطلاعاتی درباره هتل X برای آنها ارسال میکنیم. ما می دانیم که در بازاریابی مستقیم متخصص نیستیم، بنابراین مهم است که آژانس روابط عمومی ما تمام جنبه های بازاریابی مستقیم را برای ما انجام دهد.
طرح وب
وبسایت ما در حال حاضر راهاندازی شده است، اما باید اصلاح شود تا ظاهر و احساسی به روز به آن بدهد و همچنین تعاملی امن را اضافه کند. محتوا خوب است — فقط به کمی تجدید نظر نیاز دارد.
نیاز داریم:
- طراحی و پیمایش صفحه اصلی جدید
- قابلیت رزرو آنلاین
- بروشور قابل چاپ
- اهداف وب سایت
وب سایت ما باید بتواند کارهای زیر را انجام دهد:
- پیام ما را در مورد اقامتگاه های تجاری با کیفیت بالا و لوکس برسانید
- در وب سایت های مسافرتی بزرگ ایندکس شوید تا مردم ما را پیدا کنند
- بتوانید به صورت آنلاین رزرو کنید و تغییراتی در رزرواسیون آنلاین ایجاد کنید
استراتژی بازاریابی وب سایت
استراتژی اصلی بازاریابی وب سایت ما به این بستگی دارد که مطمئن شویم همه سایت های مسافرتی مهم مانند Expedia.com، Orbitz.com و Hotels.com هتل ما را در زمانی که مشتریان هتل های منطقه ما را جستجو می کنند، فهرست می کنند.
الزامات توسعه
برای دستیابی به سطح تعاملی که در طراحی مجدد خود میخواهیم، باید ویژگیهای مجاز (امنیت رزرو و پردازش کارت اعتباری، پشتیبانگیری روزانه و پیوند به پایگاه داده در زمان واقعی) و سطح خدمات سرویس میزبانی خود را افزایش دهیم. این هزینه هاست ماهانه ما را اندکی افزایش می دهد.
سالی با یک توسعه دهنده پایگاه داده قرارداد بسته است تا سیستم رزرو ما را به روز کند تا با الزامات رزرو آنلاین سازگار باشد. وب سایت جدید در ماه آوریل آماده راه اندازی خواهد بود.
خدمات
هتل ما جایگزینی برای املاک غیرشخصی و بزرگ پنج ستاره در شهر به مهمانان ارائه می دهد. دارای موقعیت استراتژیک، میهمانان ما را قادر می سازد تا در قلب جامعه تجاری و در عین حال در محیطی آرام و حرفه ای باشند. ما به دنبال متمایز کردن محصولات و خدمات خود در زمینه های زیر هستیم:
- شناخت شخصی مسافران مکرر ما که بارها و بارها برمی گردند.
- اتاقهای مجلل که حس انجام کسبوکار را از «خانه» ارائه میدهند.
- کارکنانی که اخلاق خدمات مشتری قوی دارند.
- امکانات تجاری در شهر بی نظیر است.
برنامه اجرا
تلاشهای کمپین بازاریابی جدید از ژانویه تا آوریل با هدف راهاندازی وبسایت بازطراحی شده در ماه آوریل متمرکز خواهد شد. ما به پیگیری نتایج این کمپین تا پایان سال ادامه خواهیم داد.
طرح فروش
برنامه فروش ما به استراتژی فروش، فرآیند فروش و طرح جستجوی ما بستگی دارد. تا زمانی که از برنامه های زیر پیروی کنیم، باید در وضعیت خوبی باشیم.
استراتژی فروش
استراتژی فروش هتل X به بازدیدهای مکرر توسط حسابهای اصلی شرکت بستگی دارد. ما باید با شرکتهایی که در طرح حساب فروش ما فهرست شدهاند، ارتباط برقرار کنیم، و همچنین بهطور فعال حسابهای جدید را با جذب بازدیدکنندگان شرکتی برای اولین بار ایجاد کنیم.
رقابتی ماندن در قیمت و همچنین امکانات بسیار مهم خواهد بود. بخش حسابداری شرکتی میخواهد مطمئن شود که مقدار پولی که در هر شب برای هر کارمند در یک سفر کاری خرج میشود را محدود میکند، اما مسافر تجاری میتواند اولویت خود را ابراز کند. اگر قیمت مناسب باشد و مسافر تجاری بداند که در هتل X تمام امکانات رفاهی مورد نیاز خود را خواهد داشت، ما از نگهداری و جذب حساب های کلیدی اطمینان خواهیم داشت.
فرآیند فروش
ما مطمئن خواهیم شد که بسته های شرکتی را هر 6 ماه یک بار به حساب های کلیدی خود و همچنین هر حساب جدیدی که به دست می آوریم، پست می کنیم. بستهها اطلاعاتی درباره قیمتها و تخفیفهای شرکتی و همچنین اطلاعاتی در مورد اتاقها و امکانات برای شرکتها برای به اشتراک گذاشتن با مسافران تجاری دارند.
بزرگترین بخش فرآیند فروش ما به روابط شخصی بستگی دارد. ما باید کاری کنیم که هر مسافر تجاری احساس کند که آنها را به یاد میآوریم و میدانیم چه چیزهایی دوست دارند و چه دوست ندارند. ما همچنین باید روابط خوبی را با فردی در شرکتی که ترتیبات سفر را انجام می دهد، ایجاد کنیم.
پیوند دادن هزینه ها به استراتژی و تاکتیک ها
هزینه های بازاریابی ما به گونه ای طراحی شده است که منعکس کننده تمایز استراتژی شرکت باشد. نشریات تجارت مسافرتی سه ماهه و تبلیغات ماهانه موقت پیام ما را به مشتریان اصلی شرکت در یکی از مهم ترین بازارهای هدف ما منتقل می کند.
هزینه های ماهانه تبلیغات اینترنتی شامل تبلیغات بنری و لینک های استراتژیک با کرایه اتومبیل، وب سایت های شرکت های هواپیمایی و مدیریت مقصد برای هدایت تجارت به هتل است. فعالیت پست مستقیم پایگاه داده مشتریان هدف ما را نه تنها از نظر بهبود کیفیت دادههایی که در حال حاضر نگهداری میکنیم، بلکه در افزایش اندازه پایگاه داده با اطلاعات مشتریان احتمالی ایجاد میکند.
هزینه های روابط عمومی رویدادهای روابط عمومی، مشارکت در فعالیت های محلی و وجوه حمایت مالی را پوشش می دهد. به طور کلی، درصد کل درآمد مورد نیاز برای حمایت از هزینه بازاریابی مقدار متوسطی در نظر گرفته می شود.
پیاده سازی
تمام ارقام در رابطه با پیشبینیها در مقابل واقعیات بهطور مستمر پایش میشوند، و برنامه در حال انجام در صورت لزوم تغییر یا دستکاری میشود تا به آن واکنش نشان داده و در صورت امکان، تغییرات خارجی محیط را پیشبینی کند.
نتایج سالانه در جلسه مدیر کل منطقه که در آن ساختار برنامه برای سال پیش رو نیز تعیین خواهد شد، ارزیابی خواهد شد.
کلیدهای موفقیت
به ایجاد روابط مداوم با مهمانان مکرر و جدید ادامه دهید.
به توسعه و اجرای یک طرح ارتباطی قوی در بازارهای ملی و بین المللی ادامه دهید.
با حمایت از رویدادهای محلی، از قدرت خود در بازار محلی به عنوان عضوی از جامعه استفاده کنید.
بازارهای جدیدی را برای خدمات خود مانند گروه های هدف مبتنی بر دانشگاه شناسایی کنید.
برای اطمینان از بالاترین استانداردهای خدمات، به آموزش مداوم کارکنان و توسعه مهارت ادامه دهید.
برنامه ریزی احتمالی
برنامه های اضطراری برای تحولات غیرمنتظره زیر انجام شده است:
- بهبودی کندتر از رکود نسبت به افکار عمومی: این امر در افزایش متوسط سطح کسب و کار شرکتی مورد انتظار منعکس شده است.
- ورود به بازار یک هتل همسو با رقابت: تمایز همچنان یک رویکرد استراتژیک با توسعه ارزش افزوده و منافع برای تقویت روابط طولانی مدت و تکرار تجارت بر اساس آشنایی و توجه شخصی به جزئیات خواهد بود.
سازمان بازاریابی
مدیر بازاریابی ما، جف واتکینز، تیم چهار نفره روابط عمومی و بازاریابی ما را در تمام فعالیتهای مرتبط با تبلیغات، تبلیغات و روابط عمومی رهبری میکند. جف از نزدیک با اعضای تیم برای پیاده سازی و نظارت بر اثربخشی برنامه بازاریابی و ارزیابی نتایج همکاری می کند.