() طراحی و نانوسنسور در تولید محصولات و کنترل آفات کشاورزی –

Nanotechnology in Agriculture (نانوحسگرها)

شرکت VC در حوزه طراحی و تولید نانو سنسور برای مدیریت محصولات کشاورزی است. هدف از سفارش این بیزینس پلن ( Business Plan طرح تجاری) جذب 690 میلیون دلار برای ورود محصول در بازار است.

طرح تجاری تولید نانوسنسورها در تولید محصولات و کنترل آفات کشاورزی - آمریکا Nanosensors in agriculture

تشریح فناوری نانو سنسورها در کشاورزی آمریکا

بر اساس بیزینس پلن

فناوری نانو پیشرفت‌های زیادی در مدیریت تولید محصولات کشاورزی داشته است، حتی تا حدی که برای شناسایی سیگنال‌های شیمیایی جفت‌گیری آفات خطرناک محصولات کشاورزی، حتی در غلظت‌های بسیار کم، استفاده می‌شود، بنابراین اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تلفات محصول انجام می‌شود. هیچ کمبودی وجود ندارد که فناوری نانو بتواند به توسعه کشاورزی کمک کند.

مزایای بالقوه نانوتکنولوژی در بخش کشاورزی شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش اثرات زیست محیطی شیوه های کشاورزی
  • بهبود امنیت غذایی و بهبود حیاتی بهره وری

نانو سنسورها در آمریکا

بر اساس طرح توجیهی

نانوسنسور ابزارهای حسگری هستند که حداقل یک عنصر از اجزای حسگرشان کوچکتر از 100 نانومتر است. نانومواد دارای خواص الکتروشیمیایی منحصربه‌فردی هستند که می‌توان از آنها برای اهداف تشخیص برای ساخت چنین نانوحسگرهایی استفاده کرد.

تغییرات را می توان به عنوان مثال در رسانایی ذرات، بر اساس برهمکنش با ذرات دیگر (مثل آمونیاک NO3) که الکترون آزاد میکند. این سیگنال را می توان شناسایی و تجزیه و تحلیل کرد.

نانوتکنولوژی به همراه نانوآنتن‌ها ترکیب میشوند که قادر به انتقال داده‌ها به صورت بی‌سیم هستند. برخی از کاربردهای در نظر گرفته شده برای نانو سنسور در رابطه با کشاورزی شامل نظارت بر محیط های اطراف و داخل گیاهان است.

آنها می توانند استرس هایی مانند دما، سطح آب، سطح آفت کش ها یا حتی حملات آفات را تشخیص دهند و به طور بالقوه مستقیماً به آنها پاسخ دهند. نظارت بر تغییرات شیمیایی و فیزیکی در خاک برای ارائه اطلاعات در مورد رطوبت، سطوح مواد مغذی، و دما، تشخیص گازها، رطوبت، دما، pH و بسیاری دیگر.

علاوه بر این، کاربردهای نظری برای نظارت بر محیط‌های میدانی با استفاده از نانوحسگرها در ترکیب با دروازه‌های متحرک (که انرژی نانوحسگرها را در مجاورت ارائه می‌دهند و داده‌ها را از آنها دریافت می‌کنند) که می‌توانند بر روی وسایل نقلیه زمینی یا هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) نصب شوند، ارزیابی شده‌اند.

بازار نانو سنسورها

ارزش بازار نانو سنسورها در سال 2020 به 441.91 میلیون دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال 2026 به 8426.45 میلیون دلار برسد، با 63.45 درصد در دوره پیش‌بینی‌شده 2021 – 2026. کاربردهای سنسورها در طیف وسیعی از صنایع و در سراسر جهان برای تشخیص محبوبیت داشته‌اند.

  1. بازار نانو سنسور شاهد نوآوری‌ها و پیشرفت‌های مهمی در حوزه فناوری نانو بوده است، مانند اختراع نانولوله‌های کربنی که تأثیر زیادی در این منطقه داشت و پایه‌ای برای جهات مختلف توسعه بوده است.
  2. پیشرفت‌های فناوری نانو که توسط دولت حمایت می‌شود، باعث رشد بازار می‌شود. طرح‌هایی مانند طرح‌های امضای فناوری نانو، حوزه‌های حیاتی را برجسته می‌کنند و چشم‌اندازی را برای تسریع پیشرفت علم و فناوری در مقیاس نانو برای رفع نیازها و بهره‌برداری از فرصت‌های حاصل از تحقیقات از طریق تجاری‌سازی تعریف می‌کنند.
  3. روند رو به افزایش کوچک سازی و استفاده از محصولات مینیاتوری شده در صنایع مختلف باعث رشد بازار می شود. با این حال، پیچیدگی در ساخت نانو سنسور و عدم تمایل برخی از کاربران به استفاده از نانو سنسور به دلیل رویکرد محافظه کارانه نسبت به پذیرش فناوری های جدید، مانع رشد بازار می شود.
  4. فناوری های پیشرفته همیشه نیروی محرکه فرصت های جدید و توسعه بیشتر بوده اند. تحقیق و توسعه مداوم در زمینه فناوری‌های جدید، یعنی فناوری نانو، می‌تواند مزیت بازار را برای شرکت‌های نوآور به ارمغان بیاورد.

طرح تجاری (بیزینس پلن) طراحی و تولید نانو سنسورها در تولید محصولات و کنترل آفات کشاورزی – آمریکا

5/5 - (1 امتیاز)